5 szürke kalap SEO-technika, amire figyelni kell

Written by redzs

2022.03.13.

Kategóriák

5 szürke kalap SEO-technika, amire figyelni kell

A szürkekalapos SEO ötlete abban rejlik, hogy vannak olyan keresőoptimalizálási (SEO)  technikák, amelyek nem teljesen átlépnek a sötét oldalra , hanem közel állnak hozzá. Technikailag a szürke kalap SEO stratégiákat engedélyezik a keresőmotorok. Ezek a taktikák azonban morálisan és gyakorlatilag is egy szürke zónába esnek (innen az elnevezés).

Ebben a cikkben lebontjuk a szürke kalap SEO fogalmát. Megvitatjuk a legnépszerűbb szürke kalap technikákat, amelyeket használhat, és fehér kalap alternatívákat kínálunk. Térjünk rá!

Mi az a Grey Hat SEO?

A White hat SEO lényege a Google és más keresőmotorok által felvázolt irányelvek követése . Ez magában foglalja a felhasználói keresési szándékon alapuló tartalom létrehozását , a linkek szerves létrehozását és a kellemes felhasználói élmény biztosítását. Ezek jól bevált, jóváhagyott, hivatalos módszerek a SERP-k előkelő helyére. A fehér kalapos útvonal hátránya (amit meg kell tennie!), hogy időbe telik az eredmények megtekintéséhez.

Másrészt a black hat SEO arra összpontosít, hogy a lehető leggyorsabban eredményt érjen el, gyakran a szabályok megszegésével. A black hat SEO néhány példája a linkek meghamisítását vagy megvásárlását jelenti ahelyett, hogy létrehozná azokat. A saját írása helyett másolhat és forgathat tartalmat (értsd: ellophatja a tartalmat). A fekete kalap taktikája kikerüli a keresőmotorra vonatkozó irányelveket, mindezt a gyors jobb helyezés érdekében.

A szürke kalap SEO meghatározása azonban bonyolultabb lehet. Technikailag ezek a technikák nem szegik meg a szabályokat. Arra tervezték azonban, hogy a keresőmotorok hogyan számítják ki a helyezéseket. Attól függően, hogy milyen megközelítést alkalmaz a szürkekalapos SEO-hoz, webhelye büntetést, rangsorolást vagy kitiltást kaphat. Vagy esetleg játszhat a rendszerrel, és nem lesz rosszabb a kopás.

5 Gray Hat SEO-technika, amire figyelni kell

Ami a SEO-t illeti, el szeretné kerülni a helytelenség vagy az algoritmusok megjátszásának jeleit. A black hat SEO-ban való részvétel olyan szankciókat vonhat maga után, mint az oldalak rangsorolásának elvesztése vagy az indexelés megszüntetése.

Előfordulhat, hogy a szürkekalapos SEO nem kapja meg a legsúlyosabb büntetéseket a keresőmotoroktól, de a végrehajtásuk során mindig kockázatot vállal. Nézzünk meg néhány elterjedt szürkekalap-technikát és azok fehér kalap-alternatíváit.

1. Olyan tartalom létrehozása, amely nem kínál értéket

Ideális esetben minden közzétett oldalnak és blogbejegyzésnek értéket kell kínálnia a látogatók számára . Tartalma megválaszolhatja a kérdéseket, ráirányíthatja a felhasználókat a releváns forrásokra, nagyszerű ajánlatokat kínálhat, és még sok mást is kínálhat.

A tartalomkészítés szürkekalapos megközelítése teljes mértékben a kulcsszavakra összpontosít. Kulcsszókutatást végez , hogy megtalálja a legígéretesebb lehetőségeket, és olyan tartalmat hozzon létre, amely nem kínál valódi értéket. Ahelyett, hogy a látogatókat információval látnák el, a szürke kalap-taktika csak a forgalomra és a rövid távú eredményekre összpontosít. Ezt a taktikát gyakran használják arra, hogy a lehető legtöbb szemet felhívják a hirdetésekre, tudván, hogy a felhasználó a kattintás után nem talál semmit, ami ott tarthatja őket.

Bár a tartalomkészítés szürkekalapos megközelítése látogatókat vonzhat (néha tömegesen), ez nem egy életképes hosszú távú stratégia. Ha a felhasználók rájönnek, hogy webhelye nem kínál sok érdemet, nem fognak kitartani. Más forrásokat keresnek, és a jövőben talán elkerülik az Ön oldalát. Ezenkívül a Google és más keresőmotorok látni fogják, hogy a visszafordulási arány hihetetlenül magas, és tovább vizsgálják.

A blogbejegyzések összeállításakor ügyeljen arra, hogy minden témával a lehető legmélyebben foglalkozzon. A cikkeknek nem feltétlenül kell hosszabbnak lenniük, mint a versenytársaié (bár a felhőkarcoló megközelítés jól működhet). Ideális esetben azonban a tartalomnak vonzóbbnak, könnyen olvashatónak kell lennie, és emészthető formátumban kell információt nyújtania. És ismét válaszoljon közvetlenül a felhasználók keresési szándékára.

2. Lejárt tartományok használata

Néha olyan domain névvel találkozhat , amelynek nincs tulajdonosa, de hosszú múltra tekint vissza. Gyakran találhat eladó domaineket több száz backlinkkel. Ezek megvásárlásával olyan webhelyet indíthat el, amely már a kezdetektől fogva nagy tekintéllyel rendelkezik , szemben a nulláról kezdéssel. Vessen egy pillantást ezekre a lejárt domainekre vonatkozó példákra, különösen a  BL oszlopra a visszamutató hivatkozások számára:

Egy lejárt domain vásárlása a szürke kalap SEO példája.

Ezzel a technikával lejárt domaineket vásárolhat, és átirányíthatja a forgalmukat egy másik webhelyre. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy a keresőmotorok által már jó hírűnek tartott webhelyről továbbítsa a linkek „levet” .

Ha meg akarja tenni az extra mérföldet, megpróbálhatja újjáéleszteni a teljes webhelyet a tartalmának gyorsítótárazott változatainak megtekintésével. Így egy teljesen működő webhely tulajdonjogát szerezheti meg, amely jócskán kieshet a kapuból.

Ha azonban átirányítja a domaint, az egy nem kapcsolódó webhelyre mutathat. Hasonlóképpen, ha csak azért vásárol egy lejárt domaint, hogy újraélesztje a webhelyét, akkor némileg tapasztaltnak kell lennie abban a résben, amellyel dolgozik.

A visszamutató linkek és a tartalomkönyvtár a semmiből való felépítése nem egy elbűvölő folyamat. Azonban ez a legjobb módja egy olyan webhely létrehozásának, amely nem támaszkodik vázlatos taktikákra a backlinkeknél, és valóban releváns tartalmat kínál.

3. Linkek vásárlása

A linkek vásárlása lehet szürke vagy fekete kalap SEO technika, attól függően, hogy kit kér. A Google webmesteri irányelvei szerint a linkvásárlás vagy kereskedés „link-csalásnak” minősül . Ez a stratégia egy módja annak, hogy megjátsszuk a keresőmotorok algoritmusait, ezért rossz szemmel nézzük.

A gyakorlatban a linkvásárlás és kereskedés hihetetlenül népszerű a webhelytulajdonosok körében. Egyes kiadványok elfedik ezt a megközelítést azzal, hogy díjat számítanak fel a vendégblogolásért (vagy „szponzorált” bejegyzésekért), ami lényegében azt jelenti, hogy linkeket vásárol. Vannak címkék, amelyekkel megjelölheti a szponzorált posztokat, ami közelebb teszi ezt a fehér kalapos taktikához, de ezeket nem szokták meg olyan gyakran, mint kellene, ezért van ez azon a sáros szürke területen.

A linkvásárlás rendkívül sikeres lehet, ha mély zsebekkel rendelkezik, és a megfelelő webhelyeket célozza meg. Gyorsan nagyszerű SEO eredményeket érhet el. Azonban nincs védelem, ha a tulajdonos úgy dönt, hogy eltávolít egy visszamutató hivatkozást.

Ugyanez megtörténhet az organikus linkekkel. Ebben az esetben azonban nincs pénze. Mivel Ön szervesen épít linkeket, nem sérti meg a Google webmesteri irányelveit sem (ami azt jelenti, hogy nem büntethető).

4. Hosted Blogging Platformok használata backlinkek létrehozásához

Az olyan blogplatformok, mint a Medium vagy a Tumblr , beépített közönséggel rendelkeznek. Ha közzé tud tenni egy blogbejegyzést, amely népszerűvé válik ezen webhelyek egyikén, akkor ez a tartalom tartalmazhat egy másik webhelyre mutató nagy értékű linket.

A visszamutató linkek építése olyan platformon, mint a Medium, egy szürke kalap SEO technika.

Vitathatatlan, hogy ez a SEO taktika inkább fehér, mint fekete kalap. Amolyan világosszürke. Ha olyan tartalmat tesz közzé, amelyet a felhasználók el akarnak olvasni , és egy másik webhelyre hivatkozik, mert az releváns, akkor nem szeg meg semmilyen szabályt. Így kell csinálni.

Azonban nem olyan gyakori, hogy egy blogbejegyzés olyan platformokon, mint a Medium, kapjon nagy figyelmet. Gyakran csak a vírusos bejegyzésekre vagy a népszerű szerzőkre érkezik a legtöbb kattintás. Ezenkívül egyesek több Medium, Tumblr vagy Substack blogot és hírlevelet hoztak létre, hogy egyfajta személyes bloghálózatot alkossanak az összekapcsoláshoz. Ez közvetlenül benne van a Google fekete kalap irányelveiben.

Ha visszamutató linkeket ad hozzá a Mediumhoz és hasonló platformokhoz, az eredeti webhelyének nem sok haszna lesz, ha még nem népszerű egy ismert közönség körében, vagy ha nem üti meg a nagyot, és nem terjed el. Ehelyett jobban járhat, ha új tartalmat tesz közzé közvetlenül azon a webhelyen, amelyet fel akar szerezni, vagy keressen vendégblogolási lehetőségeket azokon a platformokon már működő emberektől.

5. Fizetés a véleményekért

A Google a pozitív véleményekkel rendelkező keresési eredményeket részesíti előnyben, mivel a látogatók általában jobban örülnek ezeknek az ajánlásoknak. Ha van olyan vállalkozása, amely pozitív visszajelzésekkel és kiváló helyi keresőoptimalizálással rendelkezik , akkor valószínűleg a legjobb eredmények között fog megjelenni a területen.

Sajnos a jó értékelések gyakran sok időt vesz igénybe. Előfordulhat, hogy közvetlenül egy vállalkozás elindítása után kap néhány ötcsillagos értékelést, de több száz ajánlás összegyűjtése időt vesz igénybe.

Egyes üzlettulajdonosok kikerülik a várakozást, és fizetnek a pozitív értékelésekért. Vitathatatlan, hogy ez egy fekete kalapos SEO-taktika, de nehéz lehet felismerni, ami a szürke kalapos SEO igénye a hírnévre.

A Google-vélemények vásárlása egy szürke kalap SEO technika.

A pozitív értékelések vásárlása olyan, mint a közösségi média követőinek vásárlása. Az ajánlások gyakran nyilvánvalóan hamisak, és csekély hozzáadott értéket képviselnek fiókjában. Ennél is fontosabb, hogy a Google a szolgáltatási feltételeinek megfelelően bármikor eltávolíthatja a hamis véleményeket. Tehát, mint a visszamutató linkek vásárlása, nincs jogorvoslati lehetősége, és pénzt fog veszíteni.

Bár ezzel a megközelítéssel az egekbe szökhet a helyi SEO-eredményekben, számos kockázat előtt nyitja meg vállalkozását. Ha a Google úgy dönt, hogy megbünteti Önt, az véglegesen befolyásolhatja vállalkozásának adatait .

Következtetés

Van néhány általános tévhit a szürke kalap SEO technikákkal kapcsolatban, és a fő az, hogy ezek nem észlelhetők, és akár fehér kalapnak is tekinthetők. Ez nem igaz. Ezek a stratégiák a legtöbb esetben nem eredményeznek SEO szankciókat a webhelyére vonatkozóan. Azonban attól függően, hogy melyik módszert használja, előfordulhat, hogy átlépi a black hat SEO határát , ami határozottan veszélybe sodorhatja a helyezéseit. És bármennyire is ingatag a Google az algoritmusfrissítéseivel, az olyan SEO-taktika alkalmazása, amelyeket szeszélye szerint megbüntethet, meglehetősen nagy kockázatot jelent.

Íme az öt legelterjedtebb szürkekalapos SEO-technika, amelyeket esetleg használ anélkül, hogy észrevenné, hogy vannak biztonságosabb alternatívák:

  1. Olyan tartalom létrehozása, amely nem kínál értéket
  2. Lejárt domainek használata
  3. Linkek vásárlása
  4. Hostolt blogplatformok használata backlinkek létrehozásához
  5. Fizetés az értékelésekért

Kérdése van a szürke kalap SEO technikákkal kapcsolatban? Beszéljünk róluk az alábbi megjegyzések részben!

Kiemelt kép a Turan Ramazanli / shutterstock.com webhelyen

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Wordpress TutoriálokSEO5 szürke kalap SEO-technika, amire figyelni kell