Ebben a bejegyzésben elmagyarázzuk, hogyan indexelik a keresőmotorok a webhelyeket, és hogyan javíthatja rangsorát. Emellett válaszolunk néhány gyakran ismételt kérdésre ezzel a SEO koncepcióval kapcsolatban. Kezdjük el!
Mi az a keresőmotor-indexelés?
A keresőmotor-indexelés arra a folyamatra utal, amikor a keresőmotor (például a Google) online tartalmat rendez és tárol egy központi adatbázisban (indexében). A keresőmotor ezután képes elemezni és megérteni a tartalmat, és a keresőmotorok eredményoldalain (SERP) rangsorolt listákon megjeleníteni az olvasóknak .
A webhely indexelése előtt a keresőmotor „bejárókat” használ a hivatkozások és a tartalom vizsgálatára. Ezután a keresőmotor veszi a feltérképezett tartalmat, és rendszerezi azt az adatbázisában:
A következő részben részletesebben megvizsgáljuk, hogyan működik ez a folyamat. Egyelőre segíthet, ha az indexelést a webhelyek bejegyzései és oldalai, videók, képek és egyéb tartalmak online nyilvántartó rendszereként képzeljük el. Ha a Google-ról van szó, ez a rendszer egy hatalmas adatbázis, amelyet Google indexként ismernek .
Hogyan indexel egy keresőmotor egy webhelyet?
Az olyan keresőmotorok, mint a Google, „feltérképező robotokat” használnak az online tartalmak felfedezésére és kategorizálására. Ezek a robotok olyan szoftverrobotok, amelyek linkeket követnek, weboldalakat szkennelnek, és a lehető legtöbb adatot gyűjtik a webhelyről. Ezután továbbítják az információkat a keresőmotor kiszolgálóira indexelendő:
Minden alkalommal, amikor közzéteszik vagy frissítik a tartalmat, a keresőmotorok feltérképezik és indexelik, hogy információit hozzáadják adatbázisaikhoz. Ez a folyamat automatikusan megtörténhet, de felgyorsíthatja, ha webhelytérképeket küld el a keresőmotoroknak . Ezek a dokumentumok felvázolják webhelye infrastruktúráját, beleértve a hivatkozásokat is, amelyek segítségével a keresőmotorok hatékonyabban feltérképezhetik és megérthetik a tartalmat.
A keresőrobotok „feltérképezési költségkerettel” működnek. Ez a költségkeret korlátozza, hogy a robotok hány oldalt fognak feltérképezni és indexelni az Ön webhelyén egy meghatározott időszakon belül. (Viszont visszajönnek.)
A feltérképező robotok információkat gyűjtenek az alapvető adatokról, például kulcsszavakról, közzétételi dátumokról, képekről és videofájlokról. A keresőmotorok a belső hivatkozások és külső URL -ek követésével és indexelésével is elemzik a különböző oldalak és webhelyek közötti kapcsolatot .
Vegye figyelembe, hogy a keresőrobotok nem követik a webhelyen található összes URL-t. Automatikusan feltérképezik a dofollow linkeket, figyelmen kívül hagyva a nofollow megfelelőiket . Ezért a linképítés során a dofollow hivatkozásokra kell összpontosítania . Ezek külső webhelyekről származó URL-ek, amelyek az Ön tartalmára mutatnak.
Ha a külső hivatkozások jó minőségű forrásból származnak, akkor a „linklevet” továbbítják, amikor a robotok követik őket egy másik webhelyről az Ön webhelyére. Mint ilyenek, ezek az URL-ek javíthatják az Ön helyezéseit a SERP-ben:
Ezenkívül ne feledje, hogy bizonyos tartalmakat a keresőmotorok nem tudnak feltérképezni. Ha oldalai bejelentkezési űrlapok, jelszavak mögött vannak elrejtve, vagy ha a képekbe szöveg van beágyazva, a keresőmotorok nem tudják elérni és indexelni ezt a tartalmat. (Az alternatív szöveget azonban használhatja , hogy ezek a képek önmagukban jelenjenek meg a keresésekben.)
4 Eszközök a keresőmotorok indexeléséhez
Számos eszközzel irányíthatja, hogy a Google és más keresőmotorok hogyan térképezzék fel és indexeljék a tartalmat. Nézzünk meg néhányat a leghasznosabb lehetőségek közül!
1. Webhelytérképek
Ne feledje, hogy kétféle webhelytérkép létezik: XML és HTML . Könnyű összetéveszteni ezt a két fogalmat, mivel mindkét típusú webhelytérkép -ML végződésű , de eltérő célokat szolgálnak.
A HTML-webhelytérképek felhasználóbarát fájlok, amelyek felsorolják a webhely összes tartalmát. Például általában egy ilyen webhelytérképet találhat a webhely láblécében. Görgessen le egészen az Apple.com oldalon, és ezt találja, egy HTML oldaltérkép:
Ez a webhelytérkép lehetővé teszi a látogatók számára , hogy könnyen navigálhassanak webhelyén. Általános címtárként működik, és pozitívan befolyásolhatja a SEO-t, és szilárd felhasználói élményt ( UX ) biztosíthat.
Ezzel szemben az XML-webhelytérkép tartalmazza a webhely összes lényeges oldalának listáját. Ezt a dokumentumot elküldi a keresőmotoroknak, hogy azok hatékonyabban tudják feltérképezni és indexelni a tartalmat:
Ne feledje, hogy amikor ebben a cikkben a webhelytérképekről beszélünk, XML-dokumentumokra fogunk hivatkozni. Azt is javasoljuk, hogy tekintse meg az XML-webhelytérkép létrehozásáról szóló útmutatónkat , így a dokumentum készen áll a különböző keresőmotorok számára.
2. Google Search Console
Ha a keresőoptimalizálási erőfeszítéseit a Google-ra szeretné összpontosítani, a Google Search Console nélkülözhetetlen eszköz a következők elsajátításához:
A konzolban elérheti az Indexlefedettségi jelentést, amely megmutatja, hogy a Google mely oldalakat indexelte, és kiemeli a folyamat során felmerülő problémákat. Itt elemezheti a problémás URL-eket, és elháríthatja azokat, hogy „indexelhetővé” tegyék őket.
Ezenkívül beküldheti XML-webhelytérképét a Google Search Console-ba . Ez a dokumentum „útvonaltervként” működik, és segít a Google-nak abban, hogy hatékonyabban indexelje tartalmait. Ezen felül megkérheti a Google-t, hogy térképezze fel újra bizonyos URL-címeket és webhelye egyes részeit, hogy a frissített témák mindig elérhetők legyenek közönsége számára anélkül, hogy meg kellene várnia a Google feltérképező robotjaival, hogy visszatérjenek az Ön webhelyére.
3. Alternatív keresőkonzolok
Bár a Google a legnépszerűbb kereső, nem ez az egyetlen lehetőség. Ha a Google-ra korlátozza magát, azzal lezárhatja webhelyét az alternatív forrásokból, például a Bingből származó forgalom elől :
Javasoljuk, hogy tekintse meg útmutatónkat az XML-webhelytérképek Bing Webmaster Tools és Yandex Webmaster Tools szolgáltatásba való beküldéséről . Sajnos más keresőmotorok, köztük a Yahoo és a DuckDuckGo , nem teszik lehetővé webhelytérképek beküldését.
Ne feledje, hogy ezen konzolok mindegyike egyedi eszközöket kínál webhelye indexelésének és rangsorolásának nyomon követésére a SERP-ben. Ezért javasoljuk, hogy próbálja ki őket, ha ki szeretné bővíteni SEO stratégiáját.
4. Robots.txt
Korábban már foglalkoztunk azzal, hogyan használhatja webhelytérképet arra, hogy a keresőmotorokat arra utasítsa, hogy indexeljék webhelye bizonyos oldalait. Ezenkívül egy robots.txt fájl használatával kizárhat bizonyos tartalmakat .
A robots.txt fájl indexelési információkat tartalmaz a webhelyéről. A gyökérkönyvtárban van tárolva, és két sora van: egy felhasználói ügynök sor, amely meghatározza a keresőmotor bejáróját, és egy tiltó direktíva, amely blokkol bizonyos fájlokat.
Például egy robots.txt fájl valahogy így nézhet ki:
User-agent: * Disallow: /example_page/ Disallow: /example_page_2/
Ebben a példában a * az összes keresőmotort lefedi. Ezután a tiltó sorok bizonyos fájlokat vagy URL-útvonalakat határoznak meg.
Egyszerűen létre kell hoznia egy egyszerű szöveges fájlt, és el kell neveznie robots.txt -nek . Ezután adja hozzá a tiltó adatokat, és töltse fel a fájlt a gyökérkönyvtárába egy File Transfer Protocol (FTP) kliens segítségével .
GYIK
Eddig a keresőmotor-indexelés alapjaival foglalkoztunk. Ha még kérdései vannak ezzel a SEO koncepcióval kapcsolatban, itt megválaszoljuk őket! (És ha van még ilyened, jelezd kommentben, hogy ott válaszolhassunk!)
Hogyan érhetem el jobban az indexelést a keresőmotorok által?
A keresőmotorok jobban indexelhetik, ha webhelytérképeket készítenek, feltérképezési hibákat vizsgálnak meg bennük, és több keresőmotornak is elküldik őket. Ezenkívül érdemes megfontolni a tartalom mobileszközökre való optimalizálását, valamint a betöltési idő csökkentését a feltérképezés és az indexelés felgyorsítása érdekében.
A tartalom gyakori frissítése figyelmeztetheti a keresőmotorokat az „új” oldalak feltérképezésére és indexelésére. Végül azt javasoljuk, hogy a robots.txt fájl használatával vagy törlésével akadályozza meg a keresőmotorok ismétlődő tartalom feltérképezését .
Meg kell kérnem a keresőmotorokat a webhelyem feltérképezéséhez?
A keresőmotorok feltérképezik az új, nyilvánosan elérhető tartalmakat az interneten, de ez a folyamat heteket vagy hónapokat is igénybe vehet. Ezért előfordulhat, hogy felgyorsíthatja az eseményeket, ha elküld egy webhelytérképet a választott keresőmotoroknak.
Figyelmeztetnem kell a keresőmotorokat, ha új tartalmat teszek közzé?
Javasoljuk, hogy új tartalom közzétételekor frissítse webhelytérképét. Ez a megközelítés biztosítja, hogy a bejegyzések gyorsabban feltérképezésre és indexelésre kerüljenek. Javasoljuk, hogy használjon egy beépülő modult, például a Yoast SEO -t a webhelytérképek egyszerű létrehozásához.
Eltávolították a tartalmamat a Google-ból vagy más keresőmotorokból?
A Google eltávolíthat egy bejegyzést vagy oldalt az indexéből , ha a tartalom sérti a szolgáltatási feltételeket. Ez azt jelenti, hogy a tartalom sok esetben sérti az adatvédelmet, a rágalmazást, a szerzői jogot vagy más törvényeket. A Google emellett eltávolítja az indexéből a személyes adatokat, például az azonosítható pénzügyi vagy egészségügyi információkat. Végül a Google büntetheti azokat az oldalakat, amelyek black hat SEO technikákat használnak.
Hogyan tudom újraindexelni a tartalmamat, ha eltávolították?
Megkérheti a Google-t, hogy indexelje újra a tartalmat, ha módosítja azt, hogy megfeleljen a keresőmotor webmesteri minőségi irányelveinek . Ezután benyújthat felülvizsgálati kérelmet , és megvárhatja a Google válaszát.
Hogyan akadályozhatom meg, hogy a keresőmotorok indexeljenek bizonyos oldalakat?
Megakadályozhatja, hogy a keresőmotorok indexeljenek bizonyos oldalakat, ha egy noindex metacímkét adnak hozzá az oldal <head> részéhez. Alternatív megoldásként, ha tartalma médiafájl, hozzáadhatja azt egy robots.txt fájlhoz. Végül a Google Webmestereszközök lehetővé teszi az oldalak elrejtését az URL-ek eltávolítása eszközzel .
0 hozzászólás