Az alternatív szöveg segít a SEO-ban?

Written by redzs

2022.01.10.

Kategóriák

Az alternatív szöveg segít a SEO-ban? Fogadj, hogy igen!

Közzétéve: 2022. január 10. BJ Keeton a WordPress | 0 hozzászólás

Az alternatív szöveg segít a SEO-ban?  Fogadj, hogy igen!

Az évek során az arra vonatkozó tanácsok, hogy a webhely elemeinek metaleírásai fontosak-e a SEO szempontjából. A Google oda-vissza foglalkozott a témával, még akkor is, ha az eredményeket továbbra is felhasználja. Csak azt mondják, hogy ez nem segít a tényleges helyezéseken. Ennek ellenére a képek alternatív szövege vagy alternatív szövege egy kis metainformáció, amely feltétlenül segíti a SEO-t, és segíthet növelni az Ön helyét a keresési rangsorban.

Mi az az alternatív szöveg?

Először is meg kell beszélnünk, hogy mi is az alt szöveg. Az alternatív szöveg csak egy kép leírása, kiírva. Ha van fényképe futó emberekről, és szokatlan módon színezte ki, használhatja a „futó emberek színe zöld és lila színben” alternatív szöveget.

A WordPressben és a legtöbb más CMS-platformon ugyanazzal az eszközzel írhatja be a kép alternatív szövegét , amelyet a feltöltéshez használt . Ha nem szánja azt a pár másodpercet, hogy rövid részletet írjon a feltöltéseiről, akkor mindenképpen megéri.

Hogyan segíti a helyettesítő szöveg a SEO-t?

Először is, az alternatív szöveg egy másik hely, ahol kulcsszavakat helyezhet el webhelyén. Nos, ahogy fentebb említettük, a Google általában nem veszi ezt figyelembe a keresési rangsorolásnál. De (mindig van egy  de ), amiben segít, az a szemantikai SEO, mivel az alternatív szöveget elsősorban képernyőolvasókra és kisegítő lehetőségekre, valamint képkeresési rangsorolásra használják. Bontsuk egy kicsit tovább.

A képernyőolvasók olyan eszközök, amelyek segítik a látássérült embereket a webhelyekkel való interakcióban. Ha valaki ilyen vagy olyan okból nem látja a képet, akkor az alternatív szöveg segítségével a képernyőolvasó hangosan kimondhatja, amit a kép ábrázol. Ez különösen fontos, ha a kép elengedhetetlen a körülötte lévő tartalom kontextusának megértéséhez. A képernyőolvasók és más kisegítő szoftverek nem tudják megkülönböztetni, mi van magán a képen. Tehát ha nincs alternatív szöveg, akkor nem tudja megmondani a személynek, hogy mi van ott.

Jó vs rossz alternatív szöveg

Ez elvezet bennünket ahhoz, hogy miért fontos jó alternatív szöveget írni. Könnyű „futókat” írni a terepen, és hagyni a dolgot. És bár a képernyőolvasók biztosan tudatják velük, hogy mi volt ott, ez nem igazán írja le a képet. Csak a lehető legkezdetlegesebb módon teszi. Tehát ez határozottan  rossz alternatív szöveg .

Valójában a „zöld és lila színt futtató emberek” em> sem ideális alternatív szöveg. Az ilyen fotókhoz való megfelelő alternatív szöveg a webhely kontextusától függ. A tervezőwebhely jó alternatív szövege lehet: „Fénykép egy futó lábáról, amelynek színét a Canva segítségével zöld és lila duótónusra igazították”. Szó szerint ez az, amit a kép ábrázol.

Ha azonban a kép egy maratoni edzés weboldalán található, akkor nem számít, hogy a szöveg kéttónusú és a Canvában készült. Használhatja a „Színes fényképet a futók lábáról és cipőiről verseny közben”. Amit megint csak néznek, és ennek van értelme az oldal kontextusában.

Ezek a jó alternatív szövegek példái . De miért? Persze vannak helyek extra kulcsszavak számára, de ha a Google nem veszi ezeket figyelembe a rangsorolásnál, miért számít ez?

Szemantikus alternatív szöveg, kisegítő lehetőségek és UX

Alapvetően azáltal, hogy teljes mondatokat és kifejezéseket használ a kép teljes leírására, teljes mértékben elérhetővé teszi a webhelyet azok számára, akik olyan eszközöket használnak, mint a képernyőolvasók. A tartalom áramlását nem töri meg a leírás hiánya, az érthetetlen kulcsszavas tömés, és a kép teljes mértékben rokonítható magával a tartalommal anélkül, hogy látni kellene. Mindkettő sokkal jobb felhasználói élményhez (UX) járul hozzá, mint az egyébként lehetséges lett volna.

A Google  pedig figyelembe veszi az UX-t és az akadálymentesítést a webhelyek rangsorolásakor, ha nem magát a szöveget. Ha két nagyjából egyforma oldal verseng egy helyért a SERP-ben, akkor a jobb hozzáférhetőséggel és UX-vel rendelkező oldal kiszorítja a másikat. Tehát igen, ilyen módon az alternatív szöveg abszolút hatással van a SEO-ra. És mivel szemantikus, specifikus és kontextuális nyelvezetet használ, a Google jobban tudja azonosítani a megcélzott közönséget, majd alkalmazni tudja ezt a felhasználók keresési szándékának teljesítésére.

Képkeresések

Végül pedig a jó alternatív szöveg segíti a SEO-t azáltal, hogy pontosan megmondja a Google-nak és a többi keresőmotornak, hogy miről is szól a kép. Amit az algoritmusok aztán a képkeresési eredményeket meghatározó adatkészletük részeként használnak. A keresőmotorok pontosabban tudják kategorizálni és indexelni „a futók lábát és cipőit verseny közben”, mint a „futókat” vagy „cipőket”.

Mivel ugyanazt a SEO kulcsszóstratégiát használja a kép alternatív szövegére, mint a webhely többi szövegére, feljebb kerül a rangsorban, és több forgalmat vonzhat (és ezáltal több konverziót a látogatótól az ügyfélig). Előfordulhat, hogy nem szerepel a legjobb keresési eredmények között az általános Google-keresésben, de határozottan a hajtás felett lehet, ha valaki rákattint a Képek lapra.

Következtetés

Könnyű megérteni, miért van akkora zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy az alternatív szöveg hasznos-e a SEO számára. Mert bizonyos szempontból ez egy Schrödinger-féle SEO. Maga a szöveg nem kapcsolódik közvetlenül a Google-tól származó SERP-hez. De a jól megírt képleírások segítségével webhelye sokkal hozzáférhetőbbé és kontextuálisabbá válik. Ez viszont növeli az UX-t, és így a webhely maga is emelkedik a keresési rangsorban.

Arra is jó emlékeztető, hogy a SEO manapság sokkal több, mint a leginkább optimalizált kulcsszavak birtoklása. Bár ez még mindig fontos, a használat, a hasznosság és a jó élmény biztosítása látogatóinak ( minden látogatója, beleértve azokat is, akiknek kisegítő lehetőségekre van szüksége) ugyanolyan fontos. Ha nem inkább.

Mi a SEO stratégiája az alternatív szövegekhez? Tudassa velünk a megjegyzésekben!

A cikk kiemelt képe: Sammby / shutterstock.com

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Wordpress TutoriálokDiviAz alternatív szöveg segít a SEO-ban?