EAT SEO és YMYL: Minden, amit tudnod kell

Written by redzs

2022.01.17.

Kategóriák

EAT SEO és YMYL: Minden, amit tudnod kell

A Google számos tényezőt figyelembe vesz a tartalom rangsorolásakor a keresési eredmények között. Ezen „jelek” egy része közvetlenül, míg mások közvetetten befolyásolják a rangsorolást. Az EAT vagy a szakértelem, a tekintélyesség és a megbízhatóság olyan keresőoptimalizálási (SEO) elemek, amelyeket a Google értékel. Ennek ellenére nehéz mérni őket. Dióhéjban az EAT SEO alapvető fontosságú az olyan tartalmak esetében, amelyek meghatározott esernyő alá tartoznak, például a Pénzed vagy az életed (YMYL) témák. Ez egyesek számára új fogalom lehet, ezért meg fogjuk bontani, hogy mi az EAT SEO, és milyen jelentőséggel bír az YMYL tartalom szempontjából. Azt is megvitatjuk, hogyan javíthatja az EAT SEO-t.

Mi az EAT SEO?

Az EAT a szakértelem, a tekintély és a megbízhatóság rövidítése. Ez a három kulcsfontosságú tényező, amely meghatározhatja, hogy egy adott oldal vagy erőforrás mennyire hasznos a felhasználók számára. Tegyük fel például, hogy a „hogyan spóroljunk pénzt” kifejezésre keres.

Egy Google-keresés, ahol pénzt takaríthat meg, egy példa egy YMYL-témára.

A pénz a legtöbb ember számára kényes kérdés, és a keresőmotorok megértik ennek jelentőségét. Valójában van egy kifejezés a pénzzel vagy más „komoly” életmóddal kapcsolatos témákra: Pénzed vagy életed (YMYL) . Az YMYL témákkal a Google kiemelt figyelmet fordít az EAT SEO-ra. Ha pénzt takarít meg, érdemes olyan forrásokat keresni, amelyek megfelelnek az EAT három kritériumának. De mik azok?

EAT SEO kritériumok

A Google által az EAT érték meghatározásához használt kritériumok viszonylag egyszerűek.

  1. Szakvélemény. Olyan emberektől szeretne tanácsot kérni, akik tudják, miről beszélnek. Lehetnek köztük iparági szakértők, hiteles szerzők és olyan személyek, akik korábban publikáltak a témában.
  2. Tekintélyesség. Ideális esetben egy olyan webhelyről szeretne YMYL-tanácsot kérni, amely jogosult a témában. Ez azt jelenti, hogy ez egy olyan forrás, amely nagy forgalmat kap egy adott témával kapcsolatban, jó értékelésekkel rendelkezik, és szakértőktől származó tartalmat tett közzé.
  3. Megbízhatóság. A forrásnak nem csak hitelesnek kell lennie. Megbízhatónak is kell lennie. Ez azt jelenti, hogy a tartalomnak pontosnak kell lennie, külső hivatkozásokat kell kínálnia, és előre jeleznie kell, hogy kik a szakértői.

Ha valamelyest jártas a SEO-ban, el tudja képzelni, milyen nehéz az EAT mérése. Ezért vitatott, hogy az EAT közvetlen rangsorolási tényező-e, különösen azért, mert nem szerepel a Core Web Vitals -ban .

Tudjuk azonban, hogy az EAT része a Google keresési minőségértékelési irányelveinek . Ez alapvetően annak a csapatnak a bibliája, amely a Google keresési eredményeinek minőségét értékeli. A Google maga mondta ezt.

Danny Sullivan tweetje az EAT SEO-ról

Core Web Vitals szolgáltatással ellentétben nincs EAT SEO pontszám. Ha azonban a lenyűgöző tartalom közzétételére összpontosít egy nagyszerű felhasználói élményt nyújtó webhelyen, akkor az EAT szemszögéből jól kell teljesítenie.

Évekkel ezelőtt a rövid cikkeket kulcsszavakkal tömő tartalomfarmok nagyon kevés értéket nyújtottak a keresőknek, de uralták a keresőmotorok eredményoldalát (SERP). A felhasználók számára nagyon nehéz volt tudni, hogy kiben bízhatnak meg, különösen az érzékeny YMYL-témák esetében, ezért a Google az EAT SEO-t kezdte vizsgálni annak meghatározására, hogy érdemes-e rangsorolni egy webhelyet.

Mi az az YMYL webhely?

Ideális esetben azt szeretné, ha bármely webhely, amelyen dolgozik, megfeleljen az EAT SEO kritériumainak. A szakértelem, a tekintély és a megbízhatóság azonban kritikus fontosságú az YMYL-webhelyek számára.

A Google válogatósabb az „érzékeny” témákkal kapcsolatos találatoknál. Íme néhány (de nem mindegyik) az YMYL ernyőjébe tartozó kérdések közül:

  • Orvosi tanács
  • Pénzügyi tanácsadás
  • Jogi témák
  • Szülői témák
  • E-kereskedelmi üzletek

A lista perspektívába helyezéséhez képzelje el, hogy egy adott területre keres éttermek ajánlásait. Valószínűleg több listaalapú cikket is talál, és az alapján dönti el, melyik bejegyzést tartja megbízhatóbbnak. Ez egy viszonylag alacsony tétű helyzet, de az emberek még mindig sokat gondolkodnak ezen a választáson.

Most képzelje el, hogy ahelyett, hogy éttermet keresne, ügyvédi irodai ajánlásokat vagy tanácsokat keres a pénzének befektetésével kapcsolatban. Ezek életet megváltoztató döntések lehetnek, ezért tartoznak az YMYL esernyőjébe.

Ha ezekkel a témákkal kapcsolatos információkat keres, a legjobb keresőmotorok eredményei általában jó minőségűek. Valószínűleg sok intézményt, jól ismert kiadványt és nagyon kevés (ha van) kis blogot fogsz észrevenni ismeretlen szerzőkkel.

Google-keresés pénzbefektetésre, YMYL téma.

Az egyértelműség kedvéért az YLYM témákat egy új weboldallal lehet rangsorolni. Azonban minden olyan rést, amely az YLYM égisze alá esik, általában nagy a verseny, mert a tét nagyobb.

Mivel azonban a tét nagyobb, az YLYM réseiben nagyobb forgalom megszerzése értékesebb konverziókat eredményezhet. Ha egy legális webhelyet üzemeltet, a leadek több ezer dollárt hozhatnak. Ugyanez vonatkozik az orvosi blogokra, a szülői webhelyekre és más olyan tartalmakra, amelyek jelentősen befolyásolják a felhasználók életét.

2020 eleje és a COVID-19 világjárvány óta a Google kivételesen óvatosan rangsorolja azokat az orvosi oldalakat, amelyek megemlítik a betegséget. Ez viszont még fontosabbá teszi ezeknek a webhelyeknek a szilárd EAT gyakorlat fenntartását. A kisebb oldalak egyértelműen nehezen rangsorolhatók, és gyakran figyelmen kívül hagyják azokat, amelyeket nem egészségügyi szakemberek írtak, bizonyítható hitelesítéssel. Még ha az információ megalapozott is, annak hatalmas következményei lehetnek, ha a Google helytelenül rangsorolja az YMYL-információkat.

Hogyan javíthatja az EAT SEO-t? (Tényezőnként)

Bár az EAT SEO-t nem lehet számszerűsíteni, követheti a bevált gyakorlatokat, hogy tartalma megfeleljen a Google szabványainak. Az alábbiakban a Google keresési minőségértékelői irányelveinek töredékeit közöljük. Így jobban megértheti, hogy a keresőmotor pontosan mely tulajdonságokat keresi.

Szakvélemény

Az YMYL-tartalom közzétételekor elengedhetetlen a megfelelő szerzői forrás megadása. Ha minden cikket álnéven tesz közzé, kihívást jelenthet a Google számára annak felmérése, hogy rendelkezik-e a témáival kapcsolatban elvárt szakértelemmel.

Ideális esetben, ha YMYL-témákhoz tesz közzé tartalmat, meg kell adnia a hitelesítő adatait, és azt, hogy mitől lesz megbízható forrás. Ez azt jelenti , hogy szerzői mezőket kell használni , beleértve a Rólunk  oldalt , és még a kapcsolatfelvételi adatok megosztását is.

Ugyanez az elv érvényes, ha szerzői csapata van. A Google dönthet úgy, hogy nem helyezi előrébb a nagyszerű tartalmat, ha a csapat egyetlen tagja sem tekinthető hitelesnek.

Része a Google besorolási irányelveinek az EAT SEO-hoz

Általánosságban elmondható, hogy ha a felhasználók által generált tartalomra támaszkodik egy YMYL-résben, akkor kihívást jelenthet a jó helyezés. Ennek az az oka, hogy a források jelentősen eltérnek a szakértelem tekintetében. Előfordulhat, hogy a felhasználók olyan tartalmat küldhetnek be, amelynek nincs sok köze az Ön réséhez. Ezután, ha olyan tartalmat tesz közzé, amely nem kapcsolódik webhelye célterületéhez, az árt az EAT SEO „pontszámainak”.

Általában a felhasználók viszonylag könnyen észreveszik az alacsony erőfeszítést igénylő tartalmat. A rossz kutatás és írás gyakran a szakértelem hiányának mellékterméke. Ha nem szakértő szerzőkre támaszkodik, a tartalom minősége ezt tükrözni fogja.

Alacsony minőségű tartalomra vonatkozó irányelvek a Google-tól az EAT SEO-hoz.

Összességében elmondható, hogy ha Ön szakértő a szakterületén, és találhat más, kiváló minősítésű szerzőket, akkor jóval a csapat előtt jár. Webhelye minőségének tükröznie kell ezt a szakértelmet, és a felhasználók nagyobb elköteleződéssel jutalmazzák Önt.

Hatóság

A tekintély népszerű fogalom, amikor az EAT SEO-ról van szó. Egyes webhelyeket több tényező együttese miatt tekintenek hitelesebbnek, mint mások:

  • A tartalom minősége
  • Hány webhely hivatkozik Önre
  • Az Önre hivatkozó webhelyek minősége
  • Mennyire felhasználóbarát a webhelye (itt a Core Web Vitals jön szóba!)
  • Hányszor osztották meg a tartalmat a közösségi médiában

Általában a nagy múltú, nagy tartalomkönyvtárral és több szakértő szerzővel rendelkező webhelyek rendelkeznek a legnagyobb tekintéllyel. Tegyük fel például, hogy orvosi tanácsot keres. Ebben az esetben valószínűleg egy nagy tekintélyű webhelyre, például a Harvardra vagy a WebMD-re fog bízni egy blogon keresztül:

Orvosi tanácsokat keresek a Google-on, YMYL témában.

Elméletileg még egy új blogon is megjelenhet olyan alapos és megbízható orvosi tanács, mint más, ismertebb (vagy hivatalos) forrás. Még az is előfordulhat, hogy egy egészségügyi szakértőt kérhet meg, hogy tegyen közzé tartalmat a webhelyén. Egy új webhely azonban nem versenyezhet egy jól megalapozott erőforrás tekintélyével sem a felhasználói hírnév, sem a Google történetének tekintetében.

Szinte mindig a magasabb jogosultsággal rendelkező webhely lesz az első a SERP-ben. Az egyetlen módja annak, hogy odaérjen, ha folyamatosan szakértői tartalmat tesz közzé, hogy visszamutató hivatkozásokat és tekintélyt építsen ki .

Megbízhatóság

A Google sokféleképpen határozza meg, mennyire megbízható egy oldal . Valószínűleg jó hírű lesz egy olyan webhely, amely pozitív értékeléseket , rengeteg visszamutató linket és következetes közösségi médiamegosztásokat tartalmaz.

A visszamutató linkek talán a legfontosabb tényezők, amelyek a tekintélyt és a hírnevet mutatják. A Google más jó hírű forrásokból (magas tekintélyű webhelyekről) származó linkeket bólintásoknak tekint, amelyek azt mondják: „Úgy gondoljuk, ez a tartalom elég jó ahhoz, hogy ajánljuk a közönségünknek”.

A visszamutató linkek létrehozása gyakran hosszú időt vesz igénybe. Ha azonban megbízható szakértőktől származó, tekintélyes tartalomkönyvtárral rendelkezik, felhatalmazást kell szereznie. Ez segít visszamutató linkeket szerezni, amelyek növelik a megbízhatóságot.

Minél hitelesebb a webhelye, annál valószínűbb, hogy az első helyen fog megjelenni a SERP-ben. Ez a láthatóság pedig megkönnyíti a több backlink megszerzését és a bizalom növelését.

Hogyan számítja ki a Google az EAT SEO nagy tekintélyét és hírnevét

A szakértelem a webhely megbízhatóságához is kapcsolódik. Ha szakértő szerzőkkel rendelkező webhelye van, a felhasználók nagyobb valószínűséggel bíznak a tartalmában. Ez minden webhelynél kulcsfontosságú, de még inkább az YMYL-réseknél. Ha a tartalom nem elég jó, akkor nem fogja vonzani azokat a jeleket, amelyeket a Google keres egy hiteles webhelyen.

Sok apró részlet befolyásolhatja, hogy a látogatók mennyire bíznak webhelyében, akár egy pillantásra is. A felhasználók például negatív első benyomást kelthetnek, ha legfelső szintű domainje (TLD) nem ismert. (Például a .biz vagy .info használata .com vagy .org címen .) A TLD nincs hatással webhelyére SEO szempontból, de hatással lehet arra, hogy a felhasználók hogyan látják vállalkozását. És ez hatással lehet a SEO-ra.

A felhasználók nagyobb valószínűséggel bíznak azokban a webhelyekben, amelyek nagyszerű felhasználói élményt kínálnak. Az EAT SEO-val ellentétben Ön  mérheti  az alapvető webes vitalokat, és növelheti pontszámait, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa webhelyén.

Következtetés

Az EAT SEO nagyszerűsége, hogy minden tényező összefügg egymással. Ha van olyan webhelye, amely szakértői cikkeket tesz közzé , az a tartalom megbízhatóbb lesz. Ahogy a webhely növekszik, úgy nő a tekintélye is. Ugyanakkor szem előtt kell tartania más, könnyebben mérhető SEO-tényezőket is, mint például a Core Web Vitals.

Ha van olyan webhelye, amely folyamatosan kiváló bejegyzéseket tesz közzé, és pozitív felhasználói élményt kínál, akkor a keresési eredmények élére való feljutás csak idő kérdése. Ez legalábbis akkor van, ha a megfelelő kulcsszavakat célozza meg , és ezekre optimalizálja azt a vonzó tartalmat.

Kérdése van azzal kapcsolatban, hogy az EAT SEO hogyan befolyásolja webhelyét? Beszéljünk róluk az alábbi megjegyzések részben!

Kiemelt kép a Ribkhan / shutterstock.com webhelyen

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Wordpress TutoriálokSEOEAT SEO és YMYL: Minden, amit tudnod kell