Egy egyszerű útmutató a kulcsszavak kannibalizálásának megértéséhez és kijavításához

Written by redzs

2022.01.31.

Kategóriák

Egy egyszerű útmutató a kulcsszavak kannibalizálásának megértéséhez és kijavításához

Azt szeretné, ha webhelye a témájával kapcsolatos tudásközpont, a területén vezető szerepet töltene be, tekintélyekkel teli virtuális gyülekezőhely közönsége számára. Miután leszűkítette kulcsszavait néhány kiválasztottra, amelyek alapján szeretné, hogy webhelye rangsoroljon, olyan tartalmat hoz létre, amely ezeket használja. És használja is őket. És használja is őket. Végül a kulcsszavak kannibalizálásának területére kerül, és az Ön által írt tartalom inkább káros lesz a webhelyére nézve, mintsem hasznos.

Intuitívnak tűnik, de minél többet próbál optimalizálni ugyanarra a kulcsszóra, annál rosszabbul fog teljesíteni webhelye. Ha saját webhelyét versenyezteti önmagával a SERP-k első helyéért, az túlságosan vékony lesz, és ami a keresőmotor legjobb 10-es vagy akár első számú találatává válhatott volna, az lecsúszik.

Ez történik a kulcsszavas kannibalizálással. Webhelyének két oldala annyira hasonló, hogy egyik sem kap teljes befektetést a keresőmotoroktól. Lehetetlen megismerni az egyikben rejlő lehetőségeket, ha a másik ellopja dicsőségének egy részét.

Mi az a kulcsszó kannibalizálás?

A kulcsszavak kannibalizálása akkor fordulhat elő, ha egy webhelyen két vagy több oldal vagy bejegyzés ugyanazokat (vagy akár hasonló) kulcsszavakat célozza meg és versenyez egymással. A kulcsszavak kannibalizálásával kapcsolatos legnagyobb probléma az, hogy általában rontja a webhely organikus teljesítményét.

Tegyük fel, hogy olyan webhelyet üzemeltet, amely a webdesignra összpontosít. Ha egynél több oldala van a „2022-es webdizájn trendekről”, valószínűleg jobb forgalmat és helyezést érhet el, ha ezeket a több oldalt egyetlen részletes oldalon egyesíti. A több mint két oldal csökkenti a potenciális forgalmat. Kannibalizálod a saját weboldaladat .

Gondolj bele, ha két dolog – két nyaralóhely, két film, két finoman hangzó előétel a kedvenc éttermedben – rendkívül hasonló és egyformán figyelemfelkeltő, akkor sem tudod teljes mértékben odafigyelni. Még ha választasz is egyet, mindig úgy érzed, hogy kimaradsz egy kicsit.

Figyelem az organikus teljesítményre

A helyzet azonban a következő: Ha több oldal is ugyanazt a kulcsszót célozza meg, az önmagában nem jelent problémát. Csak akkor válik kulcsszó-kannibalizálássá, ha a kulcsszó szerinti célzás negatívan befolyásolja az organikus teljesítményt. Az oldalak általában több kulcsszóra is rangsorolnak, nem csak egyre.

Folytassuk a fenti példával, két olyan oldallal, amelyek a „webtervezési trendek 2022-re” kulcsszót célozzák meg. Az egyik ilyen oldal az 1. helyen áll a keresési eredmények között – kiváló! De a másik egyáltalán nem rangsorol erre a keresési kifejezésre.

Ez a kulcsszó kannibalizálás? Az arcán úgy tűnik, hogy az. Végül is egy oldal veszi fel az adott kulcsszóhoz tartozó összes forgalmat.

Mielőtt azonban törli ezt a nem rangsorolt ​​oldalt, gondolja át a következőt: a második oldal rangsorol más kulcsszavakat? Valószínűleg, ami azt jelenti, hogy az eltávolítása elveszítené a forgalmat és a kulcsszavak rangsorolását. Végső soron ez nem a kulcsszó-kannibalizálás esete, mert az organikus teljesítmény nem sérül. Csak arról van szó, hogy a második oldalon lévő tartalom nem felel meg a Google első kulcsszóra vonatkozó rangsorolási előírásainak. És ennek számos oka lehet.

Problémás ismétlődő tartalom keresése

A valódi kulcsszó-kannibalizálási probléma feltárásához több olyan oldalt kell találnia, amelyek ugyanazt a kulcsszót célozzák meg, és gyakorlatilag ugyanazt a célt szolgálják a keresők számára. A keresési szándékról többet megtudhat a témának szentelt cikkünkből , de itt is összefoglaljuk. A keresési szándék az, amit a felhasználó megtalálni szeretne, amikor egy kifejezésre keres, és gyakran a három kategória valamelyikébe tartozik:

  • Tájékoztató: A felhasználó meg akar tanulni valamit. A „2022-es webdizájn trendjeink” egy hosszú farkú kulcsszó , amely ebbe a kategóriába tartozik.
  • Navigációs: A felhasználó meg akar találni egy adott weboldalt. Például rákereshetnek a „ Canva ” szóra, hogy közvetlenül a webhelyre mutató hivatkozást jelenítsenek meg. (valószínűleg) nem oktatóanyagot vagy információt keresnek. Egyszerűen csak az oldalra akarnak navigálni.
  • Tranzakciós : A felhasználó tenni akar, például feliratkozni egy online közösségbe vagy vásárolni. A „webtervező fórum” egy példa az ilyen típusú lekérdezésekre.

Ha több oldala van ugyanazokkal a célkulcsszavakkal és ugyanazzal a szándékkal, azokat össze kell vonni – nem veszít semmit, ha kombinálja őket, és nagyon is javíthatja webhelye teljesítményét. Ez a kulcsszó kannibalizálás.

Hogyan keressünk olyan kulcsszavakat, amelyeket kannibalizálsz

A legtöbb webhely esetében a kannibalizálással kapcsolatos problémák viszonylag könnyen észlelhetők egy alapvető audit elvégzésével. Kezdje egy kulcsszómátrix létrehozásával. Egy táblázatban sorolja fel webhelye fontos URL-címeit és a hozzájuk kapcsolódó kulcsszavakat. (Így elhagyhat olyasmit, mint például a „Kapcsolatfelvétel” oldal.) Ha webhelye túl nagy ahhoz, hogy ez ésszerű megoldás legyen, használhat kulcsszó-leképező eszközt , hogy ne kelljen kézzel megtennie. Meg kell adnia webhelye domainjét, majd szűrheti vagy rendezheti az adatokat, hogy belemélyedjen a megcélzott kulcsszavakba.

kulcsszó kannibalizálás

Forrás: Audience Key

Amit nem szeretne tenni, az az, hogy kizárólag egy alapvető Google-keresésre hagyatkozzon a webhelyén található témában, például „webtervező webhely:webhelye.com”. Ez homályos képet ad arról, hogy az oldalak hogyan közelítenek meg egy adott témát, de minden lehetséges egyezést vissza fog kapni, nem pedig azokat az oldalakat, amelyek kifejezetten ezt a témát célozzák. A „web design site:elegantthemes.com” kifejezésre kerestünk összesítéseket, linket az oldalkészítőnkre, a „design” kategóriát blogunkon és a kezdőlapon – nem teljesen hasznosak a céljaink szempontjából.

kulcsszó kannibalizálás

Ha naprakészen van a táblázatkezelő vagy a térképező eszköz, ellenőrizze, hogy vannak-e ismétlődő kulcsszóbejegyzések. Ezután hasonlítsa össze az oldalak rangsorolását . Ezenkívül határozza meg, hogy a megcélzott kulcsszó a legjobb-e az adott oldalhoz, és vegye figyelembe az egyes oldalak szándékát.

Példa kulcsszó kannibalizációs auditjára

Tegyük fel, hogy bedugja domainnevét a kulcsszó-leképezési eszközbe, és azt tapasztalja, hogy három olyan oldala van, amelyek az elmúlt néhány hónapban ugyanarra a keresési kifejezésre rangsoroltak: „legjobb webdesign eszközök”. Közülük azonban csak egy van a top 10-ben, és csak alig. Talán ez a 10.

Vessen egy pillantást az URL-ekre. Mindhárom olyan blogbejegyzés, amely ugyanazt vagy nagyon hasonló témát fedi le, és ugyanazt a keresési szándékot célozza meg. Talán /best-web-design-tools , /web-design-tools-bloggers , /web-design-tools-2019 . Csak a címekből és az URL-ekből látható, hogy az egyik elavult – három évvel ezelőtti.

Azonnal rá kell jönnie, hogy ez egy kulcsszó-kannibalizálási probléma, mert ez az elavult blogbejegyzés valószínűleg vonzza a forgalmat a másik kettőből. És mivel a másik két oldal közül csak az egyik szerepel előkelő helyen, mit tehet a hiba javítása érdekében? Valószínűleg mind a 3 oldal információit össze kell vonnia egy olyan oldalon, amely ténylegesen rangsorol.

Ezzel nemcsak megakadályozza, hogy a többiek vonják le róla a forgalmat, hanem javítani is kell a helyezését, mert megfelelőbben tudja betölteni a felhasználók keresési szándékát. És legyen naprakész az ajánlásokkal, mivel az újonnan frissült.

A kulcsszavak kannibalizálásának kijavítása

Attól függően, hogy mit talált az ellenőrzés során, a következők bármelyikét teheti:

  • Tegye értékesebbé a vékony tartalmat az információk frissítésével, példák és GYIK hozzáadásával stb.
  • Kombinálja az oldalakat ugyanazokkal a kulcsszavakkal, és szándékosan javítja a forgalmat és a rangot.
  • Azonos kulcsszavakat, de eltérő célokat tartalmazó oldalak esetén az egyik oldal SEO-stratégiáját más kulcsszavak megcélzásához állítsa át. (Például a „webtervezői fórumok” számára létrehozhat egy közösségi fórumot  , és van egy oktatóprogramja annak beállításához. Ez a két oldal különböző keresési célokat szolgál.)
  • Cserélje ki a helytelen kulcsszavakat azokra, amelyeknek szerepelniük kell azokon az oldalakon.

Nézzünk meg néhány bevált gyakorlatot, amelyek segítségével megállíthatja a kulcsszavak kannibalizálását, és a lehető legmagasabb rangot helyezheti el.

Dolgozzon a legmagasabb rangú oldallal

Amikor eldönti, hogy melyik oldalra összpontosítson a kulcsszavak kannibalizálásával kapcsolatos probléma megoldása érdekében, helyezze előnyben azt, amelyik a legmagasabb. Az ötlet az, hogy a legmagasabb rangú oldalt még magasabb pozícióba helyezzük úgy, hogy minden SEO energiáját oda irányítjuk. Kombinálhatja az összes cikkből származó információkat egy teljesebb tartalom létrehozásához, vagy egyszerűen átirányíthatja a régebbi bejegyzéseket az újabbra, ha az információ túl elavult ahhoz, hogy foglalkozzon velük.

Megszabadulni a nem vagy alacsony értékű oldalaktól

Tudja, hogy ha ugyanazt a kulcsszót használja különböző oldalakon, de ezeknek az oldalaknak más a szándéka, akkor ez nem a kannibalizációs probléma megoldása. Kivéve persze, ha az egyik oldalnak nincs értéke, vagy nagyon alacsony értéke van. Ez azt jelenti, hogy a bejegyzés túlságosan elavult ahhoz, hogy releváns információkat tartalmazzon, vagy már nem olyan témához kapcsolódik, amely az Ön vállalkozása szempontjából célt szolgál. Ebben az esetben a legjobb, ha megszabadul tőle a webhely megtisztítása és a keresőoptimalizálási erőfeszítések előtérbe helyezése érdekében.

Ne felejtse el átirányítani

Miután egyesítette az oldalakat, hogy keresőoptimalizálási erőfeszítéseit csak egyre összpontosítsa, ne egyszerűen törölje azokat az oldalakat, amelyeknek nincs prioritása. Ehelyett irányítsa át őket a megőrzött bejegyzésre. Az átirányítás azt jelzi a böngészőnek, hogy egy URL már nem érhető el, és egy másik URL-re kell mennie. Van egy cikkünk a WordPress-átirányítások létrehozásáról , ezért olvassa el, ha segítségre van szüksége. Ezenkívül, ha a Yoast prémium verziójával rendelkezik , a beépülő modul automatikusan létrehozhat átirányításokat a törölt tartalmakból, amelyeket a keresőmotorok esetleg még indexeltek.

A kulcsszavak kannibalizálásának megelőzése a jövőben

Ahogy webhelye növekszik, és több tartalmat állít elő, úgy nő a kulcsszavak kannibalizálásának esélye. Anélkül, hogy észrevenné, írhat két (vagy több) olyan cikket, amelyek tartalmilag és SEO taktikájukban túlságosan hasonlóak. Ez gyakori, amikor rendszeresen ír a kedvenc témájáról, vagy egy olyan témáról, amely az Ön különlegessége.

Közzététel előtt – vagy akár írás előtt – ellenőrizze, hogy az optimalizálni kívánt kulcsszavak már nem szerepelnek-e webhelye másik oldalán. Ezután hasonlítsa össze mindazt, amit a keresési szándékról tanult, az oldal által lefedett témát, rangsorolását stb. Ezután döntse el, hogy továbblép, vagy másik kulcsszót választ a fókuszáláshoz.

Ezenkívül tegye a kulcsszavak kannibalizálásának ellenőrzését webhelye karbantartásának rendszeres részévé. Havonta vagy negyedévente hajtsa végre a lépéseket, és ellenőrizze, hogy valamelyik oldala verseng-e egymással. Ha egyes oldalak rangsorolásában jelentős csökkenést tapasztal, és konzisztens (mégis hasonló) tartalommal készült, akkor kannibalizálhatja magát.

Utolsó gondolatok a kulcsszó kannibalizálásáról

A kulcsszavak kannibalizálási problémáinak kijavítása és megelőzése azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy Ön valójában mély ismeretekkel rendelkezik egy témában, és tekintélye van a saját résén . Jutalma lesz nagyobb forgalommal, jobb besorolással és boldogabb látogatókkal. Ráadásul, ha rendszeres kulcsszó-ellenőrzést végez, további fejlesztési területeket is találhat. Ez pedig azt jelenti, hogy egy letisztult webhelye lesz releváns tartalommal elöl és középen.

Érdemes elolvasnia cikkünket is, amelyben 6 ok, amiért ne használja többször ugyanazt a keresőoptimalizálásra fókuszáló kulcsszót , és megtudhatja , hogyan segítik a belső linkek a keresőoptimalizálást .

Milyen tippjei vannak a kulcsszavak kannibalizálásának kezelésére? Beszéljük meg a boltot a megjegyzésekben!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Wordpress TutoriálokSEOEgy egyszerű útmutató a kulcsszavak kannibalizálásának megértéséhez és kijavításához