Hogyan hatnak az állandó hivatkozások a SEO-ra?

Written by redzs

2022.01.22.

Kategóriák

Hogyan hatnak az állandó hivatkozások a SEO-ra?

A választott állandó hivatkozás szerkezete hatással lehet webhelye keresőoptimalizálására (SEO) . A WordPress lehetővé teszi, hogy többféle URL-formátum közül válasszon, de nem mindegyik nagyon SEO vagy felhasználóbarát. Ezért elengedhetetlen annak megértése, hogyan működnek a permalinkek a WordPressben, és hogyan befolyásolják a SEO-ra gyakorolt ​​hatásukat. Ezért bemutatjuk az állandó hivatkozásokat és a WordPress által számukra kínált lehetőségeket, majd elmagyarázzuk, hogyan járnak együtt a permalinkek és a SEO.

Mi az a Permalink?

Az állandó hivatkozás egy URL. Amikor a WordPress állandó hivatkozásairól beszélünk , akkor a webhelyén használt URL-struktúrára utalunk. Az új WordPress-webhelyek alapértelmezés szerint a következő linkformátumot használnak az oldalakhoz és bejegyzésekhez :

yourwebsite.com/?p=123

Ez a „sima” permalink szerkezet. Az URL végén található szám egy adott bejegyzéshez vagy oldalazonosítóhoz egyezik , de amíg nem kattint erre a linkre, nem tudhatja, hová vezet.

Az alapstruktúra mellett a WordPress számos egyéb lehetőséget is kínál az állandó hivatkozásokhoz, különösen, ha WooCommerce-t használ .

A WordPress lehetővé teszi, hogy bármikor módosítsa webhelye állandó hivatkozási szerkezetét. Általában azonban azt javasoljuk, hogy webhelye életében a lehető legkorábban válasszon URL-formátumot, és tartsa be azt. Az állandó hivatkozások megváltoztatása egyre zavarosabbá válik, ahogy webhelye növekszik, és kiterjedt tartalomtárat fejleszt ki. Ez a növekedés több tucat vagy több száz URL frissítését jelenti, és meg kell várni, míg a keresőmotorok ugyanezt teszik. Ezenkívül elveszítheti a webhelyére mutató fontos linkeket, amikor az URL-ek megváltoznak, de a rájuk mutató hivatkozások nem.

Ökölszabályként az állandó hivatkozások struktúrájának legjobb lehetőségei a  bejegyzés neve  vagy egy egyéni elrendezés, amely hozzáadja a kategóriát az URL-hez, így az így néz ki:

sajatwebhely.com/category/post-name

A következő szakaszokban megvitatjuk, miért ez a két legjobb lehetőség. Most beszéljünk az URL-struktúra és a SEO közötti kapcsolatról.

Hogyan hatnak az állandó hivatkozások a SEO-ra?

Egyértelmű összefüggés van az állandó linkek és a SEO között. A Google az Ön URL-jeit rangsorolási tényezőnek tekinti . Röviden, a keresőmotor állandó hivatkozásokat használ, hogy információkat szerezzen a tartalomról, és ennek megfelelően rangsorolja azt a keresőmotorok eredményoldalain (SERP).

Az URL-eknek bizonyos információkat kell adniuk az oldal tartalmáról. Ezt nem érheti el egy olyan hivatkozással, amely így néz ki: yourwebsite.com/?p=123.

Ha az állandó linkek nem kapcsolódnak a tartalomhoz, akkor előfordulhat, hogy a Google nem helyezi magasra a releváns keresési eredmények között. (Ha például egy vényköteles gyógyszerekről szóló cikkben a /best-fishing-boats kulcsszóval próbálja megjátszani a rendszert.) Ezenkívül elűzheti a potenciális olvasókat. Ha zavaró linkeket látnak, a felhasználók kisebb valószínűséggel kattintanak rájuk, és elolvassák az Ön cikkeit.

Permalinkek beállítása a SEO-hoz

Az állandó hivatkozások teljesen testreszabhatók, és a WordPress még számos változót is kínál, így tetszés szerint beállíthatja őket. Most megvizsgálunk néhány különféle lehetőséget a bejegyzéseihez és oldalaihoz.

Az URL Slug beállítása egy bejegyzésben vagy oldalon

A WordPress automatikusan létrehoz egy URL-t minden egyes közzétett oldalhoz és bejegyzéshez. Azonban a hivatkozás utolsó részét, az úgynevezett „slug”-ot , irányíthatja .

A következő URL-ben a slug az a rész, amely azt mondja, hogy post-name :

sajatwebhely.com /post-name

A WordPress szerkesztő használatakor frissítheti az oldal hibáit, ha megnyitja a Blokkszerkesztő bejegyzés  beállításait . A bejegyzés beállításait tartalmazó lapon van egy Permalink nevű rész . A belsejében található egy mező, amely az  URL Slug feliratot tartalmazza . Tartalmazza a WordPress által a bejegyzésből vagy az oldal címéből generált csigát.

Slug beállítása a WordPressben

Amikor címet ad meg egy bejegyzéshez vagy egy oldalhoz, a WordPress azt használja a slug generálására. A címben szereplő összes szót tartalmazza, kötőjellel elválasztva.

A rövid címek esetében előfordulhat, hogy a csigát úgy hagyhatja, ahogy van. Általában azonban azt javasoljuk, hogy vágja le egy részét, hogy az URL tömörebb legyen.

Annak eldöntése, hogy hány szót tartalmazzon az URL Slug

Az URL-kódoknak viszonylag rövidnek és egyértelműnek kell lenniük. A legtöbb esetben 2–6 szó hosszúságú elegendő helyet biztosít a cikk elsődleges kulcsszavainak megadásához, és a cím felesleges részeinek levágásához .

Vegyük például ennek a bejegyzésnek a címét, amely „Hogyan befolyásolják a tartós hivatkozások a SEO-t?”. Ahelyett, hogy a teljes címet megtartottuk volna a bejegyzés csigájaként, a következőre redukáltuk: /permalinks-seo

Ez a két szó elég ahhoz, hogy tudja, miről fog olvasni, ha látja az URL-t a SERP-ben. A link a Google számára is információt ad a bejegyzés témájával kapcsolatban. Ideális esetben a megcélozni kívánt kulcsszavakat is belefoglalja az URL-slugba. Ha ez a bejegyzés kifejezetten az állandó linkekben található kulcsszavakról szólna (mint ahogy a következő részben az egész bejegyzés), akkor a /permalinks-keywords-seo lehetőséget választjuk, hogy jobban megfeleljen a Google és a felhasználók elvárásainak.

Kulcsszavak használata az állandó hivatkozásokban

Ha egy adott (vagy több) kulcsszót céloz meg a tartalomban, akkor annak a slug részének kell lennie. Ideális esetben a fő kulcsszót mind a címben, mind a slugban (és a meta leírásban!) szerepelteti. Így minden természetesnek tűnik, ha a felhasználók elolvassák a bejegyzés címét.

Mivel azt szeretné, hogy a csigák viszonylag rövidek legyenek, nehéz lehet több kulcsszót ötnél kevesebb szóban szerepeltetni. A legtöbb esetben bölcs dolog a fő kulcskifejezésre összpontosítani. Ily módon a meztelen csigája tömör lesz, és elkerülheti , hogy az URL- jeibe kulcsszavak tömködjenek .

Kategóriák és címkék hozzáadása a SEO állandó hivatkozásaihoz

Sok WordPress webhely kategóriákat és/vagy címkéket ad hozzá a permalink szerkezetéhez. Ha a kategóriát egy blogbejegyzés csúnya elé helyezzük, az így néz ki:

yourwebsite.com/category/slug

Kategóriák és címkék hozzáadása a csigákhoz jó ötlet lehet, ha sok tartalommal és több kategóriával rendelkező webhelyet üzemeltet. Így elkerülheti a hasonló URL-ek összetévesztését. Ez a megközelítés azonban általában csak akkor működik jól, ha rövid kategórianevekkel rendelkezik.

Az URL-ek azonban gyorsan kicsúszhatnak a kezéből, ha több kategóriát adunk egy blogbejegyzéshez, vagy ha több szót tartalmazó címkéket használunk. A felhasználók és a keresőmotorok egyaránt előnyben részesítik a lényegre törőbb és könnyen érthető rövid URL-eket.

Ha úgy dönt, hogy kategóriákat ad hozzá a WordPress állandó hivatkozásaihoz, ügyeljen arra, hogy oldalanként vagy blogbejegyzésenként egy kategóriát rendeljen hozzá. Így rövidek maradhatnak az URL-ek. Ezenkívül ne féljen frissíteni a kategórianeveket, ha a jelenlegi taxonómiája több szót használ.

Következtetés

Amikor egy webhelyen navigál, könnyen előfordulhat, hogy nem figyel a felkeresett oldalak URL-jére. Ezek a linkek azonban jelentős szerepet játszanak a SEO-ban. A keresőmotorok a rövid URL-eket részesítik előnyben. Ezen túlmenően, ha a permalink struktúrákat leíró szaggal együtt használja, javíthatja webhelye helyezését.

Javasoljuk, hogy a lehető legjobb eredmény elérése érdekében az URL-címeket két és öt szó között tartsa. Hasznos lehet a kulcsszavak felvétele is. A legtöbb esetben az egyes oldalak vagy bejegyzések fő kulcsszava kiváló URL-slug lesz. Ezenkívül a WordPress megkönnyíti a webhely állandó hivatkozási szerkezetének bármikori frissítését.

Van kérdése vagy javaslata a SEO állandó linkjeinek beállításával kapcsolatban? Beszéljünk róluk az alábbi megjegyzések részben!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Wordpress TutoriálokSEOHogyan hatnak az állandó hivatkozások a SEO-ra?