Ha azt szeretné, hogy az ügyfelek megtalálhassák webhelyét, fontos, hogy a keresőoptimalizálást (SEO) helyezze prioritássá. Ez az átfogó folyamat azonban különböző technikákat foglal magában, amelyek közül néhány a saját webhelyén kívül történik. Ha megérti az oldalakon kívüli keresőoptimalizálás fogalmát, és ismer néhány bevált gyakorlatot, jobb helyzetben lesz webhelye optimalizálásához és láthatóságának növeléséhez.
Ebben a bejegyzésben elmagyarázzuk, mi az az oldalakon kívüli SEO, és miért fontos. Ezután megadjuk a tippek és bevált módszerek listáját az oldalon kívüli SEO végrehajtásához, és megvitatjuk, miben különbözik ez az oldalon belüli SEO-tól. ugorjunk be!
Mi az Oldalon kívüli SEO?
Az oldalakon kívüli SEO, más néven off-site SEO, azokból a műveletekből áll, amelyeket eltávolít a webhelyéről, hogy javítsa a keresőmotorok helyezését. Amikor a legtöbben az oldalakon kívüli SEO-ra gondolnak, a visszamutató hivatkozásokra összpontosítanak. Bár a linképítés az oldalon kívüli SEO fő része, nem ez az egyetlen szempont.
Az oldalakon kívüli SEO nagy része magában foglalja webhelye megítélésének javítását a minőség, a tekintély, a népszerűség stb. tekintetében. Ez magában foglalja, de nem kizárólagosan:
- Közösségi média
- Tartalom marketing
- Márka említések
- Befolyásoló marketing
A webhelyén kívül végzett tevékenységek befolyásolhatják, hogy a Google és más keresőmotorok hogyan érzékelik az Ön tartalmát. Ha helyesen végzi el, akkor webhelye megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tűnhet , amit a Google jutalmaz.
Miben különbözik az Oldalon kívüli SEO az Oldalon belüli SEO-tól?
Bár mindkét folyamat javíthatja a keresőmotorok láthatóságát, van néhány lényeges különbség az oldalon kívüli és az oldalon belüli SEO között. Ahogy az várható is, az oldalon belüli SEO azokra a műveletekre utal, amelyeket a webhelyén végez annak optimalizálása érdekében.
Ebbe beletartozik:
Egy másik módja annak, hogy az oldalon kívüli SEO eltér az oldalon belüli SEO-tól, hogy az utóbbit teljes mértékben irányíthatja. Az on-page SEO magában foglalja a módosításokat közvetlenül a webhelyén, amelyet bármikor megtehet. Másrészt az oldalakon kívüli SEO olyan műveleteket foglal magában, mint például egy harmadik fél blogjának megkeresése, és megkérése, hogy osszák meg az Ön webhelyére mutató hivatkozást.
Miért fontos az oldalon kívüli SEO?
Az oldalon kívüli SEO fontos, mert befolyásolhatja, hogy webhelye milyen helyen szerepel a keresőmotorok eredményei között. A Google algoritmusa figyelembe veszi a visszamutató linkeket és más webhelyen kívüli jeleket, amikor eldönti, hogyan jelenítse meg a webhelyeket a releváns keresők számára. Ezek a jelek a következők:
- A tartalom relevanciája és értéke (mennyire felel meg a felhasználói szándéknak)
- Horgonyszöveg
- Társadalmi jelek
- Márka említések
- Hivatkozó domain jogosultság
Ha az oldalon kívüli SEO-t optimalizálási stratégiája részévé teszi, akkor a webhelye forgalma megnőhet, és növelhető az elköteleződés és a konverziós arány. Segíthet a márkaismertség növelésében és új közönség elérésében.
Oldalon kívüli SEO (7 tipp)
Most, hogy megértette, mi az az oldalakon kívüli SEO, és miért fontos, ideje megvizsgálni, hogyan kezdheti el. Az alábbiakban hét tippet és bevált gyakorlatot talál, amelyeket követhet az oldalakon kívüli SEO megvalósításához webhelyén.
1. Szerezzen minőségi visszamutató linkeket magas szintű hatósági webhelyekről
A linképítés az oldalakon kívüli SEO szíve. Ha sok hiteles webhely hivatkozik az Ön webhelyére, az azt jelzi a Google-nak, hogy releváns, minőségi tartalmat kínál, amelyet az emberek élveznek.
Valójában a kutatás kimutatta, hogy azok az oldalak, amelyek sok visszamutató hivatkozást tartalmaznak, jobbak, mint azok, amelyek nem tartalmaznak linket. Átlagosan a Google találati első helyén közel négyszer annyi backlink található, mint az alatta lévők.
Más szóval, a backlinkek alapvetően bizalmi szavazás. Ha szeretné ellenőrizni webhelye linkek hitelességi pontszámát, használhat egy eszközt, például a Semrush’s Backlink Analytics szolgáltatást :
Természetesen a nagy tekintélyű oldalakról linkeket szerezni könnyebb mondani, mint megtenni. Megszerzésének valószínűsége megnő, ha rendszeresen hoz létre és tesz közzé értékes, minőségi tartalmat . Ha így tesz, a kiadók és a márkák szervesen megemlíthetik és hivatkozhatnak az Ön tartalmára.
Azonban proaktívabb megközelítést is alkalmazhat a linképítéshez, ha kapcsolatba lép harmadik felek webhelyeivel, és kéri a hivatkozás megjelölését vagy említését. Például együttműködhetsz befolyásolókkal, hogy reklámozzák és linkeljék az Ön tartalmát. Ez az influencer marketing egyik formája, amelyről hamarosan részletesebben is szó lesz.
Ha linképítésről van szó, javasoljuk, hogy a mennyiség helyett a minőségre összpontosítson. Az is fontos, hogy a white hat SEO taktikát alkalmazza. A legjobb, ha kerülöd a spam jellegű, fekete kalapos gyakorlatokat , például a saját tartalomra való túlzott hivatkozást a fórumokban és a megjegyzés rovatokban.
2. Hozzon létre és osszon meg egyedi, vonzó tartalmat
A tartalommarketing az oldalon kívüli SEO másik kulcsfontosságú aspektusa. Ahogy már említettük, az egyedi, érdekes és vonzó tartalom közzététele segíthet a hivatkozási jogosultság természetes kialakításában.
Az oldalon található SEO-tartalmakon (például blogbejegyzésein) kívül a tartalommarketing egyéb formáit is kihasználhatja. Írhat például vendégblogokat külső webhelyekhez, és elhelyezhet egy szöveges vagy szöveges hivatkozást a webhelyére. Ez egy kiváló módja annak, hogy tartalmat és márkáját új közönség elé tárja.
A létrehozható és megosztható eszközök egyéb típusai a következők:
- Infografika
- Esettanulmányok
- fehér papírok
- e-könyvek
Ha jó minőségű és informatív tartalmat hoz létre, az emberek természetesen szeretnék linkelni és megosztani azt is. Különösen a hosszú formátumú tartalom lehet hasznos. Egy tanulmány kimutatta, hogy a hosszú formátumú tartalmak 75 százalékkal több visszamutatót kapnak, mint a rövidebb darabok.
Azt is javasoljuk, hogy adatokat és statisztikákat építsen be a tartalomba. A kutatásokkal alátámasztott tartalom segíthet visszamutató hivatkozások létrehozásában, mivel a kiadók forrásként hivatkozhatnak rá.
3. Hozzon létre egy Google Cégem-fiókot
A Google Cégem egy ingyenes üzleti profilfiók, amelyet a Google-lal hozhat létre:
Ezek a profilok megjelennek a Google keresési eredményei között olyan helyi lekérdezések esetén, mint például „Olasz étterem a közelemben”. A Google Cégem-profil létrehozása és optimalizálása javíthatja organikus keresési helyezéseit.
A kezdéshez keresse fel a Google Cégem webhelyét, és válassza a Kezelés most lehetőséget . Miután megadta az alapvető információkat, elhelyezhet egy hivatkozást a webhelyére, fényképekre és egyebekre.
Az ügyfelek értékeléseket és véleményeket is hagyhatnak a profilján. Ez egy másik módja annak, hogy idővel fokozza az oldalon kívüli SEO-t.
4. Ösztönözze az ügyfelek véleményét
Számos előnye van annak, ha sok véleményt generál az ügyfelektől . Amellett, hogy a potenciális új ügyfeleket társadalmi bizonyítékokkal látják el, és növelik a bizalmat, a vélemények javíthatják az oldalon kívüli SEO-t:
Ezért javasoljuk, hogy ösztönözze ügyfeleit arra, hogy írjanak véleményt olyan webhelyeken, mint a Yelp , a Trustpilot és a Google Cégem. Ösztönözheti őket jutalom, például kupon vagy engedmény adásával.
Ne feledje, hogy ezeknek továbbra is valódiaknak kell lenniük. A felhasználók egy mérföld távolságból is észrevehetik a hamis véleményeket, és még azt is jelezhetik a Google-nak, hogy megpróbálja megjátszani a rendszert, ha túl sok van, amely hamisat olvas.
5. Erős közösségi média jelenlét kialakítása
A közösségi média platformok hihetetlenül hasznosak lehetnek , ha visszalinkek generálásáról és márkaemlítésekről van szó, amelyek kiválóak az oldalakon kívüli SEO-hoz . Ezen a ponton sokan a közösségi oldalakat a keresőmotorok kisebb változataiként használják.
Ezeken a platformokon a felhasználók megkereshetik az őket érdeklő termékeket vagy szolgáltatásokat, választ kaphatnak kérdésekre stb. Természetesen ezek is népszerű platformok érdekes tartalom megosztására és linkelésre. Az ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel a közösségi oldalakon akár az ügyfélszolgálat és a támogatás csatornájaként is szolgálhat.
Javasoljuk, hogy tartalmait gyakran ossza meg a közösségi médiában . Ez segíthet a forgalmat a webhelyére irányítani, valamint növelheti a márkaismertséget és a tekintélyt.
6. Próbálja ki az Influencer Marketinget
Korábban már említettük, hogy az influencer marketing segíthet visszalinkek generálásában. Azonban nem ez az egyetlen oka annak, hogy alaposan megvizsgáljuk ezt a technikát.
A nagy követőkkel rendelkező befolyásolókkal való partnerség hatékony módja lehet a márkaismertség bővítésének és a tartalmak nagyobb léptékű népszerűsítésének új közönség elérése érdekében. Segítségével megalapozhatja hitelességét és erősítheti közösségi médiában való jelenlétét.
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhassa ki az influencer marketingből, azt javasoljuk, hogy keresse fel a résében lévő népszerű személyeket, vagy olyan jelenlegi ügyfeleket, akik már ismerik a márkáját. Minél hitelesebben értékelik az Ön termékeit vagy szolgáltatásait, annál könnyebben tudnak valódi, minőségi tartalmat létrehozni, amely rezonálja a felhasználókat.
Ha potenciális befolyásolókat szeretne találni a résében, használhat egy olyan platformot, mint a BuzzSumo :
Tartalomelemző eszköze segíthet megtalálni azokat a befolyásolókat, akik a legnagyobb valószínűséggel osztják meg a tartalmat. Tallózhat a márkához vagy kampányához kapcsolódó kulcsszavak és témák között, majd megtekintheti a kapcsolódó bejegyzések leggyakrabban megosztóit.
7. Figyelje márkajelzéseit és említéseit
A Google márkajelzéseket használ annak ellenőrzésére, hogy Ön törvényes vállalat-e vagy sem. Figyelembe veszi a márkaemlítéseket is (hivatkozások az Ön cégére, termékeire vagy szolgáltatásaira), mind összekapcsolt, mind nem összekapcsolt módon.
Ezért azt javasoljuk, hogy ellenőrizze a márkajelzéseit, hogy megtudja, hányan keresik jelenleg az Ön vállalkozását. Ezt az információt a Google Search Console teljesítményjelentésében találja meg . Egyszerűen lépjen a Teljesítmény (1) elemre, majd válassza a Keresési megjelenés (2) lapot:
A márkakövetést egy olyan platformon is beállíthatja, mint például a Megemlítés :
Ezzel az eszközzel könnyebben nyomon követheti, hogy hányan beszélnek webhelyéről harmadik felek platformjain, például híroldalakon és közösségi médiacsatornákon. Következetes használata segíthet azonosítani az idő múlásával jelentkező trendeket, és megnézni, mi váltja ki a legnagyobb érdeklődést és elköteleződést.
Következtetés
A WordPress webhely optimalizálása segíthet a forgalom növelésében és a bevétel növelésében. A jó helyezés esélyeinek javítása érdekében azonban alapvető fontosságú, hogy mind az oldalon belüli, mind az oldalon kívüli keresőoptimalizálásra összpontosítson.
Amint azt ebben a bejegyzésben megvitattuk, számos módszer létezik, amellyel az oldalakon kívüli SEO-t implementálhatja webhelyén. Ez magában foglal mindent a vendégblogolástól és a tartalommarketingtől a közösségi médiában való jelenlét kiépítéséig és az influencerekkel való partnerségig .
Kérdése van az oldalon kívüli SEO-val kapcsolatban? Tudassa velünk az alábbi megjegyzések részben!
Kiemelt kép az Aa Amie-n/shutterstockon keresztül
0 hozzászólás