Segítenek a belső linkek a SEO-ban? Igen! Íme, hogyan és miért
Közzétéve: 2022. január 12. Lindsay Pietroluongo a WordPress | 0 hozzászólás
Mik azok a belső linkek?
A belső hivatkozás a webhely egyik oldalán (vagy bejegyzésében) lévő hivatkozás a webhely másik oldalára/bejegyzésére. Céljainkra ebben a cikkben az „oldal” és a „bejegyzés” kifejezéseket felváltva használjuk. Más típusú linkek is vannak a webhelyén. Könnyű elhallgatni őket, mivel ezek mind „linkek”, de szeretnénk lebontani a konkrétumokat.
Belső hivatkozások vs. külső hivatkozások vs. visszamutató hivatkozások
Minden minőségi webhely tartalmaz belső és külső hivatkozásokat is. A belső hivatkozások a tartalom egy részét a tartalom egy másik részéhez kapcsolják, a külső hivatkozások pedig valaki más webhelyének tartalmához kapcsolódnak. Mindkét típusú link azt jelzi a Google-nak és más keresőmotoroknak, hogy egy tartalom fontos, mert egyáltalán hivatkoznak rájuk.
A visszamutató linkek egy kicsit mások. Ezek egyfajta külső hivatkozás, de általában egy linképítési stratégia részeként állítják be őket. Az ötlet az, hogy javítsa az értéke weboldal tartalmát (a Google szemében) által szándékosan rá hivatkozni származó külső internetes forrás. A probléma az, hogy nem kényszeríthet egy másik webhelyet, hogy hivatkozzon az Ön tartalmára. De létrehozhat saját maga is visszamutató hivatkozásokat, ha olyan forrásokon keresztül hivatkozik webhelyére, mint a közösségi média bejegyzései, hírlevelei és sajtóközleményei.
A belső hivatkozások és a visszamutató hivatkozások különböznek egymástól, de gyakran úgy beszélnek róluk, mintha ugyanazok lennének. Ennek két oka lehet. Először is, minden olyan hivatkozás, amely az Ön webhelyére mutat, úgy tekinthető, mintha „vissza” vezetne a tartalomhoz, így a „backlink” kifejezés könnyebben megjegyezhető és használható, mint a „belső hivatkozás”. Másrészt, mivel akkor létrehozhat linkek helyett egy másik személy egy link-építési stratégiáját, akkor lehetséges, hogy a zavart ered , aki megteremti a linkek, hogy hol, és honnan. Bár nem ez a fogalom meghatározása, időnként így szokták használni. Csak azt akarjuk, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, hogy a saját tartalmaihoz mutató linkek külső forrásokból származnak, nem a saját webhelyéről.
Belső linkek SEO és tartalom
A felhasználók és a keresőmotorok belső hivatkozásokra támaszkodnak, hogy tartalmat találjanak az Ön webhelyén. Amikor a webhely felhasználóiról van szó, a belső linkek segítenek nekik navigálni a webhelyen, és megtalálni az őket érdeklő tartalmat, különösen akkor, ha olyan tartalomról van szó, amely egy olyan oldalhoz kapcsolódik, amelyen éppen tartózkodnak.
A keresőmotorok könnyebben megtalálják a tartalmat, ha linkelték. Csak akkor ismerik fel igazán, hogy egy oldal létezik, ha belső linkjei vannak rá. A webhely feltérképezésével a keresőrobotok a kezdőlaptól kezdve követik az egyes linkeket, hogy kiderítsék, mely oldalak és bejegyzések léteznek, és hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A keresőmotor ezután indexelni tudja a webhely összes hivatkozott tartalmát, valamint meghatározhatja, hogy mely oldalak foglalkoznak egy adott témával.
Ha korábban hallott már webhelytérképről , akkor alapvetően ezt teszi. Dinamikus diagram a webhelyén található összes tartalomról és annak egymáshoz való viszonyáról.
Webhely felépítése
Bár mind a belső, mind a külső hivatkozások jók a SEO-hoz, az egyetlen típus, amely felett teljes ellenőrzést gyakorolhat, a belső linkek, ezért ezeknek az átfogó SEO-stratégiájának kell lenniük. Számos belső hivatkozástípus használható a webhelyén. A legkézenfekvőbbek a webhelye tetején található menüben található navigációs hivatkozások.
A legtöbb honlapon magában a tartalomban is vannak linkek, és ha van egy blogbejegyzés feedje, annak is sok belső hivatkozása lesz. Ezenkívül vannak kontextuális hivatkozások, vagyis olyan hivatkozások, amelyeket a bejegyzéseihez vagy oldalaihoz ad, hogy a látogatókat más hasznos, kapcsolódó tartalomra irányítsák. Ha van néhány különböző blogbejegyzése, amelyek ugyanazt a témát járják körül, kontextuális hivatkozásokat adjon hozzá, hogy a látogatót a kapcsolódó tartalomhoz irányítsa.
A kontextuális hivatkozások nem csak a felhasználókat segítik. Azt is tudatják a keresőmotorokkal, hogy a webhely mely tartalma kapcsolódik ehhez. Ez lehetővé teszi a keresőmotorok számára, hogy meghatározzák a tartalom értékét, mivel minél többet hivatkozik egy adott oldalra, annál hasznosabbnak és értékesebbnek kell lennie. Ez a fő oka annak, hogy a belső linkelés olyan fontos a SEO számára. A felhasználói navigáció és az ügyfelek utazása szempontjából minden az UX-ről szól (ezért is olyan hasznosak a navigációs hivatkozások ).
Ne feledje, hogy ezeket kontextuális hivatkozásoknak tekintik . Ezeknek kapcsolódniuk kell az adott témához. Ha linkel egy, az autójavításról írt cikkre egy PHP-ről szóló cikkből, akkor a Google és a többi kereső nem fogja tudni kapcsolatot teremteni közöttük. Mert egy sincs. Túl gyakran csinálja, és a feltérképező robotok gyengébb minőségűnek (tehát értékesebbnek) fogják megállapítani a webhelyet, mint amilyen valójában lehet.
A Kezdőlap
Az idő nagy részében, a honlap honlapján a legmagasabb érték a linket, mert ez az oldal a legtöbb linket megy az is. Ezenkívül a Google szerint a kezdőlapon megosztott linkek magasabb linkértékkel rendelkeznek, mivel kapcsolódnak a kezdőlaphoz. Tehát ha új oldalt vagy bejegyzést tesz fel, és azt szeretné, hogy a Google nagyra értékelje, linkeljen rá a kezdőlapjáról. A keresőmotorok a honlap hivatkozásait is képesek a leggyorsabban megtalálni és indexelni. Nem szeretné, hogy a kezdőlapja a webhely minden oldalára/bejegyzésére hivatkozzon , de az új tartalom hozzáadásával extra figyelemre számíthat.
A piramis szerkezet
A webhely tartalma általában egy alapvető piramisstruktúrát követ:
- Honlap a piramis tetején.
- Kategóriák és/vagy szakaszok a kezdőlap alatt.
- Egyedi bejegyzések és oldalak a kategóriák/szakaszok alatt.
Azonban nem minden tartalom egyenlő. Előfordulhat, hogy bizonyos kategóriái vagy oldalai fontosabbak, mint mások, még akkor is, ha a piramis ugyanazon szintjén vannak – például a tartalomra gyakrabban hivatkoznak.
Általában lefelé kell linkelnie az induláshoz, követve a piramist. Kezdőlapjának (többnyire) kategóriákra és szakaszokra kell mutatnia, ahelyett, hogy egy csomó egyedi bejegyzésre és oldalra ugorna. A kategória/szakasz oldalai pedig többnyire az egyes bejegyzésekre és oldalakra mutassanak, ahelyett, hogy más kategóriákra/szakaszokra hivatkoznának. Amikor végre eljut az egyes bejegyzésekhez és oldalakhoz, kereszthivatkozásokkal és felfelé mutató hivatkozásokkal megismételheti a webhely hierarchiáját.
Ez nem lesz pontos ábrázolás, mert valami mindig kivétel. Például egy dinamikus blog feed a kezdőlapján. Ez a kezdőlaptól az egyéni bejegyzésig terjed. De ezen némileg javíthat, ha a bejegyzés kategóriájára vagy címkéire is hivatkozik.
Belső linkek SEO: Cornerstone Content kontra támogató tartalom
Legfontosabb tartalmait sarokkőtartalmának nevezzük. Vagy pillértartalom. Azt szeretné, hogy az emberek leggyakrabban ezt találják meg, amikor az Ön webhelyén vannak. Ezek az oldalak vagy bejegyzések az Ön által szakosodott szolgáltatásokról, témákról vagy termékekről beszélhetnek. Ha például van egy fitneszwebhelye a futással kapcsolatban, akkor a sarokkövei tartalmazhatnak egy hosszú blogbejegyzést a futás mentális és fizikai előnyeiről.
Ezután linkeljen vissza arra a blogbejegyzésre a legtöbb vagy az összes többi futó tartalomból. A sarokkövű tartalomból a kapcsolódó bejegyzésekre és oldalakra is szeretne hivatkozni. Például a „futás előnyei” bejegyzésben linkeket linkelhetsz olyan blogbejegyzésekre, amelyek arról szólnak, hogy a futás hogyan tesz jót a mentális egészségednek, milyen előnyökkel jár a másik személlyel való futás stb. Ezt az egyéb tartalmat támogató tartalomnak nevezzük. Ez nem annyira fontos (az Ön webhelye számára), vagy nem olyan mély, mint a sarokkövű tartalom, de a látogatóknak mégis megéri megtalálni.
Gyakran ismételt kérdések a SEO belső linkjeiről
Hány belső hivatkozás túl sok?
Erre nincs egyértelmű válasz. A Google több száz linket képes feltérképezni egy oldalon. A webhely feltérképezésének lényege azonban, hogy megtanulja a felépítését. Tehát, ha az oldalakat és bejegyzéseket belső linkekkel tölti fel, hogy növelje értéküket, megzavarhatja a Google-t webhelye tényleges szerkezetével kapcsolatban.
Ezenkívül a túl sok link ronthatja a felhasználói élményt, ami negatív hatással lehet a keresőoptimalizálásra. Ha egy látogatót túl sok link kapcsol ki, előfordulhat, hogy nem marad az oldalon, nem lép fel egy másik oldalra további információkért, vagy később nem tér vissza az Ön webhelyére.
Használjon annyi hivatkozást, amennyi szükséges, hogy releváns tartalomra hivatkozzon, és győződjön meg arról, hogy a túlzott linkelés nem befolyásolja a felhasználói élményt.
Megbüntet a Google, ha túl sok belső hivatkozást használok?
Olyasmi. Azonban nem annyira arról van szó, hogy a Google kitiltja webhelyét a keresési eredmények közül. Ehelyett a valódi veszély az, hogy ha a Google nem tudja kideríteni, hogyan épül fel webhelye, akkor nehéz pontos keresési eredményeket adni a felhasználóknak. John Mueller, a Google vezető webmesteri trendelemzője elmagyarázza ezt a koncepciót ebben az interjúban .
Mi van, ha nincs releváns tartalom? Hivatkozhatok bármelyik oldalra?
Ha azt szeretné, hogy a keresőmotorok minden oldalt és bejegyzést feltérképezzenek és megtaláljanak a webhelyén, akkor valahonnan hivatkozni kell rájuk. De ha nem rendelkezik releváns tartalommal, a legjobb stratégia az, ha elkezdi hozzáadni. Hetente – vagy hetente többször, ha bírod – tegyen közzé új tartalmat, vagy alakítson ki egy meglévő oldalt, hogy sarokkővé váljon. Amikor tartalmat ad hozzá vagy adaptál, menjen át rajta, hogy adott esetben hivatkozásokat adjon hozzá, és lépjen a többi tartalomra is, ha vissza szeretne hivatkozni az új tartalomra. Végül, ha nincs semmilyen releváns tartalom a honlapon, miért jött létre?
Utolsó gondolatok a belső linkekről és a SEO-ról
Belső hivatkozások kapcsolják össze a webhely kapcsolódó tartalmát. Segítenek a webhely-hierarchia felállításában is, amely segít a felhasználóknak és a keresőmotoroknak megtalálni a legértékesebb tartalmat. A legfontosabb oldalak és bejegyzések linkértéke magasabb, mint másoké, így az ezekről a kevésbé fontos tartalomra mutató linkelés remek kiindulópont. A belső linkelési stratégia segít a felhasználóknak és a keresőmotoroknak megérteni három olyan dolgot, amelyek elengedhetetlenek a tartalom megtalálásához és rangsorolásához:
- Az oldalak és a bejegyzések közötti kapcsolat
- A tartalom relevanciája
- A tartalom értéke
Belső hivatkozások nélkül a keresőmotorok nem tudják feltérképezni a webhely összes tartalmát. Ez azt jelenti, hogy a rájuk mutató hivatkozások nélküli oldalakat és bejegyzéseket nem találja meg a kereső, és nem jelennek meg a keresési eredmények között a felhasználók számára.
Ahogy fejleszti linkstratégiáját, optimalizálnia kell a permalinkjeit is. Tekintse meg cikkünket arról, hogyan konfigurálhatja a WordPress permalink beállításait , hogy még nagyobb lendületet adjon a SEO-nak.
0 hozzászólás