Végső útmutató az ismétlődő tartalomhoz és a keresőoptimalizáláshoz

Written by redzs

2022.03.13.

Kategóriák

Végső útmutató az ismétlődő tartalomhoz és a keresőoptimalizáláshoz

Az ismétlődő tartalom olyan tartalomra vonatkozik, amely több helyen is megjelenik az interneten. A „hely” alatt egy egyedi URL-lel rendelkező oldalt értünk. Lehet pontosan ugyanaz a tartalom, vagy majdnem pontosan ugyanaz, és lehet ugyanazon a webhelyen vagy egy másik oldalon.

Előfordulhat, hogy a Google nem bünteti meg – technikailag – a duplikált tartalomért, de ez ronthatja a keresőmotorok helyezését. Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok nehezen tudják kitalálni, hogy a tartalom melyik helye a legrelevánsabb. Ennek eredményeként egyik URL sem kerül előkelő helyre, és egyetlen oldal sem kapja meg a lehető legjobb keresési láthatóságot.

A Google feltehetően képes észlelni az ismétlődő tartalmat, az összes URL-t egy fürtbe csoportosítani, majd kiválasztani a legjobb eredményt. Ez azonban nem mindig működik megfelelően, és előfordulhat, hogy rossz URL-t választanak ki. Végső soron a webhelytulajdonosok alacsonyabb helyezést vagy forgalomcsökkenést észlelhetnek az ismétlődő tartalom miatt. Szerencsére vannak módok arra, hogy megakadályozzuk, hogy ez a fajta dolog megtörténjen webhelyein.

Miért jelent problémát a duplikált tartalom?

Az ismétlődő tartalom számos módon érinti a keresőmotorokat és a webhelytulajdonosokat:

  • A keresőmotorok nem tudják, hogy mely URL-eket vegyék fel vagy ne vegyék fel az indexbe.
  • A keresőmotorok nem tudják, hogy a hivatkozási mutatókat ( jogosultság, bizalom stb. ) egy oldalra vagy több oldalra kell-e irányítani.
  • Nem világos, hogy melyik URL-t kell rangsorolni a SERP-ben (keresőmotor-eredményoldalak), és néha a nemkívánatos URL megelőzheti a legális URL-t.
  • A hivatkozási érték (az a jogosultság és érték, amelyet az egyik oldal ad át a másiknak) felhígul, mert a többi webhelynek, amely a tartalomhoz visszamutató hivatkozást kíván tartalmazni , választania kell a több URL közül. A link equity ezután szétoszlik az ismétlődések között, ahelyett, hogy egyetlen oldalra összpontosítana.

Még olyan URL-ek esetén is, amelyek mindegyike az Ön webhelyére vezet, ha az egyik olyan linkattribútumokkal rendelkezik, amelyek a felhasználók számára barátságtalannak tűnnek, és a Google az URL-nek ezt a verzióját rangsorolja az eredeti helyett, előfordulhat, hogy az emberek nem akarnak rá kattintani. Például a yoursite.com/besttrails sokkal hívogatóbbnak tűnik, mint a yoursite.com/besttrails/?utm_content=buffer&utm_medium=social . De ha a Google a második helyen áll, mert úgy gondolja, hogy ez a duplikált tartalom elsődleges verziója, akkor az emberek nem fognak rákattintani, mert megfélemlítő és megbízhatatlannak tűnik.

Ezenkívül a webhely feltérképezési „költségkerete” elhasználódik, ha duplikált tartalmai vannak. A Google feltérképezi a webhelyeket, hogy új tartalmat találjon, és a Google rendszeresen újra feltérképezi a webhelyeket, hogy megnézze, van-e újdonság. Ha ismétlődő tartalom van webhelyén, az azt jelenti, hogy több időbe telik az összes oldal alapos feltérképezése. Ez azt eredményezheti, hogy a Google lelassítja az oldalak indexelését és újraindexelését, valamint a keresési eredmények között való megjelenítését.

A Google duplikált tartalomra vonatkozó irányelvei

A Google szerint :

A webhelyen található ismétlődő tartalom nem ad okot az adott webhelyen tett lépésekre, kivéve, ha úgy tűnik, hogy az ismétlődő tartalom megtévesztő és a keresőmotor találatainak manipulálása.

Bár a Google nem bünteti meg a webhelytulajdonosokat a legtöbb esetben ismétlődő tartalomért, a vállalat így folytatja:

Azokban a ritka esetekben, amikor a Google észleli, hogy ismétlődő tartalmat jelenítenek meg azzal a szándékkal, hogy manipulálják rangsorainkat, és megtévesszék a felhasználókat, az érintett webhelyek indexelésében és rangsorolásában is megfelelő módosításokat fogunk végezni. Ennek eredményeként a webhely rangsorolása romolhat, vagy a webhely teljesen eltávolítható a Google indexéből, amely esetben a továbbiakban nem jelenik meg a keresési eredmények között.

Mit tekinthet a Google a felhasználók megtévesztésére és/vagy a keresőmotorok rangsorolásának manipulálására irányuló szándéknak? Szándékosan duplikált tartalommal rendelkező tartományok, aldomainek és oldalak létrehozása. Ezenkívül kimásolt tartalom közzététele – különösen, ha nem ad hozzá semmi más értéket.

Ne feledje azonban ezt: Még ha a Google nem is bünteti meg hivatalosan , vagy nem tekinti az ismétlődő tartalmat rosszindulatúnak, akkor is árthat a keresőoptimalizálási erőfeszítéseinek. Ha a Google ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák miatt leállította webhelyének rangsorolását, a problémák kijavítását követően felülvizsgálati kérelmet nyújthat be .

Hogyan történik a duplikált tartalom

Általában a webhely tulajdonosa szándékosan nem hoz létre ismétlődő tartalmat. Ezért a Google nem bünteti túl drasztikusan. Ez a különbség a másolt tartalom és az ismétlődő tartalom között is .

Másolt tartalomról akkor beszélünk , ha egy másik webhelyről átveszi a pontos megfogalmazást, és saját maga teszi közzé. Az ismétlődő tartalomról akkor beszélünk, ha véletlenül vagy tudtán kívül a saját tartalom egy másik verziója van valahol máshol az interneten.

Itt áttekintjük a gyakori módokat, amikor a duplikált tartalom az internetre kerül. Ezt követően beszélünk arról, hogyan lehet megoldani a duplikált tartalom problémáját.

HTTP, HTTPS, WWW és nem WWW oldalak

Ha webhelyének két különböző verziója van – például www.yoursite.com és yoursite.com , akkor ugyanaz a tartalom lesz a webhely mindkét verzióján, ami azt jelenti, hogy ismétlődő tartalom található. Ugyanez igaz a http:// és https:// webhelyekre.

Lapszámozás

Lapozás akkor fordulhat elő, ha egy cikk vagy egy blogbejegyzés megjegyzések része több oldalt ölel fel. Vagy talán van egy képgaléria, mindegyik külön oldalon. Ez a fajta duplikáció egy végtelen görgetéssel rendelkező oldalon is előfordulhat, ahol új tartalom gyűlik meg, miközben a felhasználó folyamatosan görget lefelé.

URL-változatok

Az URL-paraméterek, például a követőkódok , akaratlanul is duplikált tartalmat hozhatnak létre. Például webhelyének egy oldala lehet a sajatwebhely.com/tornacipők , de ha rendelkezik egy követőkóddal, amely meg tudja nézni, honnan kattintottak át az emberek, akkor ez így nézhet ki: yoursite.com/newsletter?utm_source=newsletter . Még akkor is, ha a Google és más keresőmotorok nem veszik figyelembe ezt az ismétlődő tartalmat, előfordulhat, hogy a különálló paraméterekkel is foglalkoznia kell, így több bejegyzést is létrehozhat az elemzési platformokon.

A munkamenet-azonosítóknak ugyanaz a hatása. A munkamenet egy rövid története arról, hogy a látogató mit csinál a webhelyen, például amikor hozzáad valamit a bevásárlókosarához. A munkamenet megmarad, amikor a személy átkattint más oldalakra, így a kosara érintetlen marad. A munkamenet-azonosító az adott munkamenet egyedi módosítója, és néha az URL-ben tárolódik (yoursite.com?sessionId=jow8082345hnfn8456). Ez több különböző URL-t hozhat létre ugyanazzal az oldaltartalommal.

Ugyanez történhet, ha a tartalom nyomtatóbarát vagy mobilbarát verziója van. A keresőmotorok azt gondolják, hogy több azonos tartalmú oldal is létezik. Mert… vannak.

Ez az e-kereskedelmi webhelyeken is gyakori jelenség, különösen akkor, ha a felhasználók szűrik a keresési eredményeket. Az URL nagyjából ugyanaz marad, de egy kiegészítéssel a végén, például a méret vagy a szín. Ezt fazettált vagy szűrt navigációnak nevezik . Az oldalak tartalma közel azonos, de az URL-ek egyediek.

Még a perjelek is egyedivé tehetik az URL-t. Például: yoursite.com/page és yoursite.com/page/ . A leggyorsabb módja annak, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ez okoz-e ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémát, ha az oldal mindkét verzióját megnyitja. Ha az egyik nem töltődik be, akkor nem kell aggódnia. Ellenkező esetben az átirányítás egy lehetőség (erről egy kicsit bővebben).

Több módja a duplikált tartalom előfordulásának

  • E-kereskedelmi termékleírások:  Gyakori, hogy a különböző e-kereskedelmi webhelyek ismétlődő tartalommal rendelkeznek, amikor a gyártó termékleírását használják.
  • Képmellékletoldalak: Ha minden képmellékletnek külön oldala van, ez ismétlődő tartalmat hozhat létre.
  • Keresési eredményoldalak: ezek adnak hozzá egy paramétert a keresési URL-hez, például a yoursite.com?q=search-term .
  • Staging Environment: Ez a webhely tesztelésre használt duplikált verziója.
  • Címke- és kategóriaoldalak: Ha címkét vagy kategóriát használ, a WordPress automatikusan létrehozza a dedikált címke- és kategóriaoldalakat. Ez néha ismétlődő tartalomhoz vezethet, ha egy oldalon több kategória vagy címke van.

Az ismétlődő tartalom javítása

A fent felsorolt ​​kisebb problémák némelyikénél találhat egy beállítást a SEO beépülő moduljában, amely segíthet. Például a Yoast beépülő modulban letilthatja a csatolt oldal URL-jét a képekhez:

duplikált tartalom

A WordPress beépített opcióval is rendelkezik a megjegyzések oldalszámozásának kikapcsolására:

duplikált tartalom

Ellenkező esetben azonban a következő gyakorlatok jelentik az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák megoldásának fő módjait.

1. Keresse meg az ismétlődő tartalmat

Először is meg kell találnia az ismétlődő tartalom előfordulásait. Az olyan eszközök, mint az Ahrefs Site Audit és a Google Search Console feltérképezhetik webhelyét, és értesíthetik Önt, ha ismétlődő tartalomra vonatkozó figyelmeztetések vannak.

Ha ismétlődő tartalmat szeretne találni webhelyén egy adott kulcsszóhoz, akkor írja be ezt a Google-ba:

site:yoursite.com intitle: kulcsszó

Ekkor megjelenik webhelyének minden olyan oldala, amely tartalmazza az adott kulcsszót. Jó hüvelykujjszabály, hogy egy adott kulcsszóra keressen, így könnyebben átfésülheti a találatokat.

Ha úgy gondolja, hogy van egy adott cikk, amelyet máshol megkettőztek az interneten, használhat plágium-ellenőrzőt, például a Grammarlyt vagy a Copyscape-et, hogy megtalálja a pontosan egyező mondatok más példányait. Vagy beilleszthet egy-két teljes mondatot a Google-ba, hogy megnézze, megjelenik-e máshol, nem az Ön webhelyén.

2. Állítsa be a tartalom URL-jét a kanonizálással

Ha tudja, hogy duplikált tartalom található az interneten, ideje eldönteni, hogy melyik oldal legyen a fő megtartandó oldal.

Az elsődleges oldalt kanonizálja a keresőmotorok számára. A kanonizálás azt mondja a keresőmotoroknak, hogy az URL egy oldal mesterverziója – ennek az oldalnak kell megjelennie a keresési eredmények között, ahelyett, hogy a motor átfuthatna minden másodpéldányon. A tartalom kanonizálásának két módja van:

301 Átirányítás

Hozzon létre egy 301-es átirányítást az ismétlődő oldal(ok)ról a főoldalra. Az ismétlődő oldalak felhagynak egymással, és a főoldal népszerűbbé és relevánsabbá válik, ami azt jelenti, hogy magasabb helyezést ér el. Van egy cikkünk arról, hogyan hozhat létre átirányításokat a WordPress segítségével.

Ezenkívül további előnyökhöz juthat, ha az átirányított URL-t az új célpontra is átirányítják.

Rel=”canonical” attribútum

Ez az attribútum tudatja a keresőmotorokkal, hogy egy oldal egy URL másolata, és hogy minden hivatkozást, mérőszámot és rangsorolási teljesítményt a megadott fő URL-re kell alkalmazni, nem a másolt oldalra. Az attribútumnak szerepelnie kell minden ismétlődő oldal HTML-fejlécében, az eredeti oldalra mutató hivatkozással, amelyre összpontosítani kíván. A Google-nak van olyan dokumentációja, amely részletesen leírja az attribútum hozzáadását, és részletesebb tartalommal rendelkezik a kanonikus URL-ekről és a WordPressről , hogy kiegészítse ezt.

A tartalom lekopogtatásának elkerülése érdekében, amikor a robotok másolják, letöltik és újra közzéteszik a webhely tartalmát, adja hozzá a rel=”canonical” attribútumot saját weboldalaihoz. Az attribútum önmagára hivatkozik – arra az URL-re mutat, amelyen jelenleg van. Még ha a tartalom törlődik is, mindaddig, amíg a robotok áthelyezik a teljes HTML-kódot, az Ön verziója továbbra is eredetinek számít.

3. Állítsa be a domain URL-címeit a Google Search Console segítségével

Google Search Console lehetővé teszi, hogy kijelölje webhelye előnyben részesített domainjét, például a sajátwebhely.com a www.webhely.com helyett . Azt is megtudhatja, hogy a Googlebot hogyan kezelje a különböző URL-paramétereket. Ez megoldhatja az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák egy részét vagy mindegyikét. De csak a Google segítségével. Más keresőkkel nem. Az olyan platformok, mint a Bing és a Yandex , saját webmestereszközökkel rendelkeznek.

További tippek az ismétlődő tartalom megelőzéséhez vagy kijavításához

  1. Belső hivatkozások hozzáadásakor használja a domain ugyanazt a verzióját, akár www -vel , akár anélkül. Ezenkívül mindig ugyanazt az oldalverziót használja perjellel vagy anélkül. Nem számít, melyik struktúrát választja, de legyen vele következetes.
  2. Ha közvetített tartalomról gondoskodik , a tartalmat használó webhelynek hozzá kell adnia egy backlinket az eredeti tartalomhoz . Nem az URL változata. De az eredeti, fő, kanonikus URL.
  3. Ne tegyen közzé üres oldalakat helyőrzőként. Minden üres oldal indexelve lesz, ami arra késztetheti a keresőmotort, hogy sok ismétlődő tartalommal rendelkezik.
  4. Csökkentse a hasonló tartalmak számát. Tegyük fel például, hogy van egy legális webhelye, és a körzetében található különböző megyéket látja el. Minden megye-specifikus oldal hasonló információkat tartalmazhat, ha ugyanarról a jogi témáról beszél, például a személyi sérülésekről szóló törvényről. Az egyik lehetőség, hogy az oldalt összevonja egy nagyobb oldallal mindkét megyére vonatkozóan, vagy variálhatja jobban a tartalmat, hogy az oldalak külön maradjanak.

Utolsó gondolatok a duplikált tartalomról

Kis mennyiségű ismétlődő tartalommal való találkozás általában nem ad okot aggodalomra. De foglalkozni kell azokkal a technikai problémákkal, amelyek több száz vagy több ezer oldalt érintenek. Ráadásul nem árt elhárítani minden duplikált tartalommal kapcsolatos problémát. Ez csak egy része egy zsúfolt és nagy teljesítményű webhely működtetésének. Végtére is, az utolsó dolog, amit tenni akar, az az, hogy versenyezzen önmagával, és tönkretegye saját rangsorát a teljes ellenőrzése alatt álló tartalom miatt.

Miután rájött az ismétlődő tartalomra, érdemes elolvasnia cikkünket is , amely a kulcsszavak kannibalizálásának kezeléséről szól, hogy elkerülje az ismétlődő kulcsszavakkal kapcsolatos problémákat.

Hogyan sikerült megbirkóznia az ismétlődő tartalommal webhelyein? Beszéljünk a valós stratégiákról a megjegyzésekben!

A cikk kiemelt képe: NikAndr / shutterstock.com

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Wordpress TutoriálokSEOVégső útmutató az ismétlődő tartalomhoz és a keresőoptimalizáláshoz